EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

4 workshops met de essentiële tools om beter te communiceren

Duidelijk en constructief communiceren is moeilijker dan veel mensen denken. Kom je na een slechte nacht aan op het werk? Dan geeft je vermoeide houding je leidinggevende misschien de indruk dat je niet gemotiveerd bent. Communiceert je naaste collega heel direct? Dan schrikt dat anderen waarschijnlijk af, terwijl jij zijn duidelijkheid net apprecieert. Miscommunicatie ontstaat al snel. Jammer, want je kunt het vermijden. Hoe? Leer het tijdens deze opleiding.  
   
Inschrijvingsvoorwaarden
  • Training type

    Workshop

  • Duration of training

    1 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    WS033N

What do you learn?

  • Je luistert aandachtig naar je gesprekspartner en past je lichaamshouding en toon aan.
  • Je herkent de communicatiestijl van anderen. En interpreteert die objectief en correct.
  • Je hebt de tools in handen om elk gesprek constructief aan te pakken.
     
Wil je je kennis verder verfijnen? Check dan zeker deze opleidingen:
  • ‘Efficiënte communicatie’
  • ‘Overtuigende communicatie’
  • ‘Communicatie bij change management’
  • ‘Constructief feedback geven’
  • ‘De kracht van emotionele intelligentie’
  • ‘Relationele intelligentie’
  • ‘Empowerment voor heldere en krachtige communicatie’
  • ‘De kracht van non-verbale communicatie’
  • ‘Assertieve communicatie’
  • ‘Bereik meer win-winsituaties op het werk’
  • ‘Verhoog uw weerbaarheid op de werkplek’
  • ‘ComColors®: ken uzelf en begrijp de ander, de basis van een betere verstandhouding. Module 1 (van 3)’

Target group

Je wilt positief en helder leren communiceren om misverstanden tussen jou en je gesprekpartner(s) te vermijden. 

Overview of the programme

Interpersoonlijke communicatie:
  • de vier categorieën van communicatiefilters
  • de impact van woorden, intonatie en non-verbale communicatie op de juiste interpretatie van de boodschap
  • van subjectieve naar objectieve realiteit
  Actief luisteren en relaties:
  • onmisbare tools
  • synchronisatie
  • empathie
  Assertiviteit en non-verbale communicatie:
  • constructieve feedback
  • de impact van non-verbale communicatie op de relatie
  • de impact van emotie op non-verbale communicatie
  • positief denken en lichaamshouding
  Communicatiestijlen:
  • jouw communicatiestijl versus de communicatiestijl van anderen
  • de kwaliteiten, verbeterpunten en behoeftes van elke stijl
  • naar een constructieve communicatie