EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Complexe verkoopprocessen: 8 concrete tools

Klanten kopen steeds vaker online. Maar voor complexe aankopen kloppen ze nog altijd bij jou aan, de ervaren verkoper. Hoe leid je de verkoop in goede banen? Welke stakeholders zijn er precies bij betrokken? En hoe positioneer je je bedrijf als interessante partner? Je leert het tijdens deze opleiding.  
Inschrijvingsvoorwaarden
  • Training type

    Classical

  • Duration of training

    1 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    1482N

What do you learn?

  • Je schat bij complexe verkoopprocessen je kansen correct in.
  • Je hebt een goed beeld van de verschillende stakeholders en weet welke rol zij spelen.
  • Je analyseert de verschillende facetten van het verkoopproces en kiest de juiste strategie. 
     
Je docent is Régis Lemmens, oprichter van The Co-Creator (voorheen: Sales Cubes). Hij is professor sales en salesmanagement en als docent verbonden aan onder andere de Antwerp Management School, de Solvay Brussels School, TIAS (Nederland) en Cranfield School of Management (Verenigd Koninkrijk).

Target group

Je bent verkoper, businessdevelopment-, account- of salesmanager. 

Overview of the programme

Waarde creëren voor een klant   Tool 1 – kwalificatie van een opportuniteit   Tool 2 – SPIN verkopen:
  • het probleem van de klant en de gevolgen voor zijn business
  • noodzaak van verandering
  Tool 3 – FAB:
  • toegevoegde waarde van jouw product of dienst
  Tool 4 – probleemladder:
  • de budgethouder
  • de stakeholders
  Tool 5 – Kraljic-model:
  • bying preferences van de klant
  Tool 6 – portfoliomodel:
  • interessante opportuniteiten en interessante klanten
  • de aantrekkingskracht van jouw bedrijf
  • opportuniteiten segmenteren
  Tool 7 – DMU-map:
  • stakeholders van de klant
  • stakeholder versus waardepropositie van je bedrijf
  • aanpak bij bestaande klanten en prospects
  Tool 8 – strategiekompas: 
  • verkoopstrategieën
  De docent verduidelijkt elke tool met een case.