EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Consulent in de dienstenchequesector: verhoog je motivatie en die van je huishoudhulpen

Werken met gemotiveerd personeel is fijn werken. Maar hoe maak je je huishoudhulpen enthousiast? En hoe zorg je ervoor dat ze blijven?

Kijk eerst even in eigen boezem. Wat zijn jouw sterktes, zwaktes en drijfveren? Leer jezelf beter inschatten. Dat helpt je om je huishoudhulpen te motiveren en aan te sturen.

Tijdens deze opleiding sta je even stil bij wat jou motiveert. Daarna pas je dezelfde oefening toe op je huishoudhulpen. Want wat maakt hen enthousiast? De werksfeer, de waardering, goed klantencontact, … ? Hoe zorg je ervoor dat ze hun werk graag doen? Na deze opleiding ben je klaar om ook je huishoudhulp persoonlijk te begeleiden.

Inschrijvingsvoorwaarden
  • Training type

    Classical

  • Duration of training

    2 days

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    1668N

What do you learn?

  • Je hebt een gezonde dosis zelfkennis.
  • Je speelt in op de noden en behoeften van je huishoudhulpen.
  • Je kent de invloed van je persoonlijkheid op de contacten met klanten, huishoudhulpen, collega’s en organisatie.
  • Je weet hoe je succesvol communiceert met anderen.
Verdiep je verder in de dienstenchequesector of hoe je huishoudhulpen coacht. Schrijf je in voor volgende opleiding:
  • ‘Uw huishoudhulpen coachend leiden, ook op afstand’
  • ‘Moeilijke gesprekken met huishoudhulpen’
  • ‘Selectie en rekrutering van huishoudhulpen’
  • ‘Sociale wetgeving’

Target group

Je bent consulent in de dienstenchequesector.

Required prior knowledge

Je hebt geen voorkennis nodig.

Overview of the programme

Dag 1: persoonlijk canvas opmaken
  • met een eigen presentatie (personal branding survey) jezelf voorstellen
  • persoonlijke missie en visie bepalen
  • eigen sterktes en talenten herkennen
  • persoonlijke eigenschappen in kaart brengen
  • eigen kennen en kunnen in een minuut presenteren
Dag 2: uitdagingen in de dienstenchequesector
  • afwezigheid
  • behouden van personeel
  • binding met het bedrijf
  • betrokkenheid met de klant
  • juiste kandidaten vinden
 Workshops in doorschuifsysteem:
  • ideale consulent versus ideale huishoudhulp
  • stellingenspel
  • innerlijk leiderschap
  • bespreking in vergadering
 Motivatie-indicatoren:
  • huishoudhulpen
  • consulenten
 Het coachingsraam:
  • waarderingsreflex activeren