EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

De autoverkoper van de toekomst : pas uw commerciële vaardigheden aan

Nieuwe technologieën, nieuwe verkoopskanalen (bv. online), zeer goed geïnformeerde klanten, enz.
Allemaal elementen die deel uit maken uw dagelijkse realiteit. Hoe past u zich als autoverkoper of als salesmanager aan aan deze nieuwe trends?
Herbekijk de verschillende stappen in uw verkoopproces naar aanleiding van deze evoluties.
Leer het klassieke aankoopproces van een voertuig in vraag te stellen, dankzij praktische oefeningen en rollenspelen.
Op het einde van deze opleiding gaat u naar huis met een concreet actieplan, dat onmiddellijk toepasbaar is in uw garage.
En klaar bent u om de klant van de Z generatie te ontvangen in uw showroom!
  • Training type

    Classical

  • Duration of training

    1 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    1179N

What do you learn?


  • U maakt kennis met de nieuwste trends en evoluties binnen de autosector
  • U kan het nieuwe aankoop- en verkoopsproces van een voertuig analyseren
  • U weet precies welke elementen u moet aanpassen in uw verkoopsgedrag en in uw commerciële competenties

Target group

Autoverkopers en verkoopmanagers

Required prior knowledge

Geen

Overview of the programme

Programma
 
  1. Bewustwording : nieuwe paradigma
  • Toename keuzemogelijkheden en de gevolgen hiervan op het aankoopgedrag
  • Hoe informeert en bereidt een consument zich voor tijdens de pre-aankoopfase
  • New “moments of truth” tijdens het commerciële proces: actieve site en online-evaluatie
  • Definiëren van de noodzaak van een nieuwe vorm van reactiviteit op vlak van vorm en ritme
  1. Nieuwe commerciële generatie:  Z generation  
  • Principiële gedragswijzigingen aangepast aan de nieuwe verkoopcontext
  • Kritische blik op het aspect “relationele verkoop”: welk kader en welke middelen?
  • Evalueren van verwachte toekomstige houdingen, gedragingen en veranderende noodzakelijke competenties
  • Kritische aanpak van vooroordelen met betrekking tot intergenerationele verkopen (generatie Y en generatie Z)
  1. Omgaan met commerciële basishoudingen: noodzaak van erkenning
  • Noodzakelijke competenties om “de nieuwe cliënt” te benaderen
  • Herbekijken van de etappes van showroomverkoop in functie van de geziene evoluties
  • Basisprincipes en ontwikkeling van coaching van de verkoper in deze context
  1. Actieplan