EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Engels: professioneel taalgebruik voor gemiddeld niveau

Door de globalisering is de wereld een dorp geworden. Daarom is vlot in het Engels communiceren een troef in de bedrijfswereld. Maak je gemakkelijk een praatje in het Engels? Maar wil je je communicatievaardigheden naar een professioneel niveau brengen? Volg deze opleiding, maak indruk op klanten en verbluf je collega’s.  
Inschrijvingsvoorwaarden
  • Training type

    Classical

  • Duration of training

    4 days

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    1646NB

What do you learn?

  • Je communiceert vlot met Engelstalige klanten en collega’s.
  Wil je je kennis na deze cursus nog verder inoefenen? Check dan deze opleidingen:
  • ‘Webinar Engels: taal-fitnessabonnement (5 sessies)’
  • ‘Engels: professioneel taalgebruik voor basis en gemiddeld niveau - virtuele klas’
  • ‘Engels: e-learningmodules voor professioneel taalgebruik’
  • ‘Engels: 10 schrijftips per e-mail’
  • ‘Engels: schriftelijke communicatie’
 

 

Target group

Je wilt vlotter communiceren in het Engels.

Required prior knowledge

Je volgt een aangepast taalprogramma volgens je taalniveau. Hoe bepalen we dat? Na je inschrijving neemt de docent met jou contact op om een datum te prikken voor een mondelinge taaltest (telefonisch). Dat doet hij ten laatste drie weken voor de start van de opleiding. Je resultaten bepalen bij welke groep je wordt ingeschreven.
  Deze opleiding is voor mensen met een gemiddeld taalniveau volgens het Europese Referentiekader (ERK):
  • basis: A1+, A2-, A2 en A2+ 
  • gemiddeld: B1-, B1, B1+ en B2- 
  • gevorderd: B2, B2+, C1- en C1

Overview of the programme

Dag 1 t.e.m. 3 - volg thema’s naar keuze:
  • telefoneren
  • het onthaal verzorgen:
  • klanten of leveranciers begroeten en naar hun naam vragen
  • vragen om even te wachten
  • koffie of water aanbieden
  • correct doorverwijzen naar een lokaal of persoon
  • met een elevatorpitch jezelf en je bedrijf voorstellen
  • deelnemen aan een vergadering:
  • het woord nemen, antwoorden of bijkomende uitleg vragen
  • een vergadering openen en de agenda overlopen
  • iemand verwelkomen of voorstellen
  • iemand het woord geven
  • de tijd in het oog houden
  • informatie samenvatten
  • een vergadering leiden:
  • gesprekken voeren
  • zelfverzekerd spreken
  • gestructureerd je ideeën overbrengen
  • trends beschrijven
  • de informatie samenvatten
  • je presentatie afsluiten
  • een klacht formuleren of samenvatten
  • informatie opzoeken
  • een klacht beantwoorden door een oplossing te bieden of slecht nieuws te brengen
  • een e-mail schrijven met de juiste begin- en slotformules
  • presenteren
  • een klacht behandelen
     
Dag 4: terugkomdag   Oefen je graag wat meer op spreken voor groepen of gaat telefoneren moeizamer? Wil je leren hoe je op een fijngevoelige manier slecht nieuws brengt? Breng de docent op de hoogte van jouw vragen en noden. Die komen aan bod op de terugkomdag.   Je oefent samen met ongeveer vijf andere deelnemers die hetzelfde taalniveau hebben. Via rollenspel, dialogen en andere interactieve oefeningen fris je je kennis op.