EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Google Ads basis: hoe succesvol adverteren via Google?

Ontdek hoe je dankzij Google-advertenties jouw bedrijf onder de aandacht brengt bij jouw potentiële klanten. Krijg antwoorden op de volgende vragen: Op welke zoekwoorden adverteer ik het best? Welk soort advertenties kan ik opzetten? Voor welk budget zet ik mijn advertentie online?

Choose your training session

    • Th 2 May '24
      09:00 - 12:00
    • Session is full, choose another session or subscribe to the waiting list

    • Online

    • We 5 Jun '24
      09:00 - 12:00
    • Session is full, choose another session or subscribe to the waiting list

    • Online

    • We 3 Jul '24
      09:00 - 12:00
    • Online

    • We 21 Aug '24
      09:00 - 12:00
    • Online

    • We 11 Sep '24
      09:00 - 12:00
    • Online

Our trainings are free.
Find out here why and for whom.
  • Training type

    Virtual Classroom

  • Duration of training

    0.5 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    DL2096NOC

What do you learn?

  • Je kan een Google Ads account opzetten
  • Je kent de basisprincipes van adverteren via Google
  • Je weet welke media je het best inzet voor jouw doelpubliek en met welke content 
  • Je kent de campagnetypes binnen Google 
  • Je kan via keywords adverteren
  • Je kan de budgetten per advertentie bepalen
  • Je kan zelf Google Search campagnes opzetten en beheren
  • Je kan je resultaten duidelijk interpreteren

Target group

Digitale marketeers, marketing- en communicatiemedewerkers, etc. Kortom, al wie verantwoordelijk is voor het opzetten van campagnes via Google.

Required prior knowledge

Toegang hebben tot een advertentieaccount in Google, of er een aanmaken via de walkthrough in de voorbereidingsmodule is een vereiste.

 

Cursisten Google ads schreven zich ook in voor volgende opleidingen:

Overview of the programme

Stap 1 (ongeveer 120 min)

  • Een gratis Google Ads account aanmaken 
  • Zoekcampagnes aanmaken in Google Ads 
  • Keywords vinden en toevoegen aan advertentiegroepen 
  • Advertenties maken 
  • Extensies aanmaken 
  • Voorbereidend huiswerk vóór je Google Ads-opleiding

 

Stap 2: online-klas (3 u)

  • Hoe werkt het Google Ads algoritme 
  • Een zoekcampagne opzetten 
  • Overlopen en instellen campagne-instellingen 
  • Verschillende soorten campagnetypes, wanneer wat opzetten 
  • Biedstrategieën: geef aan Google aan welk doel je wil bereiken 
  • Advertentiegroepen opzetten 
  • Zoekwoorden vinden met de zoekwoordplanner: via je eigen zoekwoorden of via de concurrentie 
  • Zoekwoord match types om je bereik te vergroten of te vernauwen 
  • Advertentie aanmaken geef 8 koppen en 4 beschrijvingsregels op en laat Google z’n werk doen 
  • Highlight-, sitelink- en websitesinformatie-extensies 
  • Evaluatie & bijsturen van resulaten met je Noordersterstatistiek en negatieve zoekwoorden

 

Stap 3 (ongeveer 60 min) 

  • Individuele coaching om uw specifieke vragen te beantwoorden
  • Link naar de verdiepingscursus van Google zelf