Google Analytics (gevorderd): meet je resultaten met Google Tag Manager en Looker Studio
Je hebt een Google Analytics account ingericht en je bent begonnen met het meten van je gegevens ? Dan is het tijd voor de volgende stap. Leer hoe Google Tag Manager je kan helpen extra gegevens te verzamelen op je site en hoe Google Looker Studio (het vroegere Google Data Studio) je toelaat een meer geavanceerd dashboard te bouwen met al je belangrijkste cijfers op 1 visueel aantrekkelijk overzicht.
- Training type
Virtual Classroom
- Duration of training
0.5 day
- Available languagesNL
- Training code
DL2160NOC
What do you learn?
- Je kan gebeurtenissen op je site meten (downloads, e-mail kliks, kliks op knoppen).
- Je kan de Facebook (of Google Ads / LinkedIn) pixel op je site installeren.
- Je kent de functionaliteiten van Google Tag Manager.
- Je kan Google Tag Manager toepassen op je eigen gegevens.
- Je kan data van alle soorten bronnen op 1 plaats samenbrengen.
- Je kan een dashboard maken met met Google Looker Studio en delen met je medewerkers.
Overview of the programme
Stap 1 (2u)
- Introductie tot Google Analytics gevorderd
- Introductie Google Tag Manager: account aanmaken, installeren, koppelen aan Google Analytics
- Introductie Goolge Looker Studio: gegevensbronnen, je eerste dashboard clip maken, bedieningselementen toevoegen
Stap 2: online-klas (3uur)
- Even stilstaan je digitale marketing strategie
- Extra gegevens meten met Google Tag Manager
- Data visualiseren met Google Looker Studio
Stap 3 (1u)
- 20’ persoonlijke coaching op aanvraag
- Slides + verdere bronnen en verdiepend leermateriaal