EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Hoe moet ik succesvol onderhandelen en afsluiten?

Goed onderhandelen en afsluiten is de finale stap in het verkoopproces. In deze opleiding leer je hoe je dit het beste aanpakt. Je oefent technieken om je klanten te betrekken zodat jouw project hun project wordt en de afsluitfase gemakkelijker verloopt.

Choose your training session

    • We 8 May '24
      09:00 - 17:00
    • Session is full, choose another session or subscribe to the waiting list

    • Gent, East Flanders

    • Mo 13 May '24
      09:00 - 17:00
    • Session is full, choose another session or subscribe to the waiting list

    • Edegem, Antwerp

    • Th 16 May '24
      09:00 - 17:00
    • Heverlee, Flemish Brabant

    • Only 7 days left to register

    • We 5 Jun '24
      09:00 - 17:00
    • Nog 1 pl.

    • Elewijt, Flemish Brabant

    • Tu 11 Jun '24
      09:00 - 17:00
    • Wemmel, Flemish Brabant

    • Only 33 days left to register

Our trainings are free.
Find out here why and for whom.
  • Training type

    Classical

  • Duration of training

    1 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    CL2177NCL

What do you learn?

  • Je weet hoe je je moet voorbereiden op de onderhandelingsfase en afsluitfase.
  • Je kan aankoopsignalen detecteren.
  • Je kan weerstand ombuigen zonder onaangenaam over te komen.
  • Je kan een deal opstellen.
  • Je kan van je klant een ambassadeur maken.

Target group

Je hebt een externe sales functie, ongeacht of je junior of senior sales bent.

Als je een (in)koper bent, raden we je deze opleiding aan: Sterk onderhandelen in de praktijk

Overview of the programme

Stap 1: online (1u)

  • Introductie: situering in het verkoopproces
  • Videoles ‘goede vragen stellen’ : hoe breng ik de juiste informatie in kaart
  • Videoles ‘Hoe krijg je commitment’ : timing, beslissers,…

 

Stap 2: klassikaal (8u)

  • Welke elementen zijn belangrijk in de aanloop naar een onderhandelingsgesprek?
  • Hoe bereid je je voor?
  • De behoeften van de klant nachecken
  • Argumentatietechnieken
  • Weerstand, bezwaren, bedenktijd: hoe buig ik dit om?
  • Afsluittechnieken: afsluitvragen
  • De deal afsluiten
  • De volgende fasen uitleggen
  • Maak van je klant een ambassadeur

 

Stap 3: online (30 min) 

  • Slides
  • Actieplan: Stop – Start – Improve