EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

IT Service Management volgens ITIL

Je kent ITIL al, dus je overtuigen van de meerwaarde is niet meer nodig. Integendeel, je wilt er meer over weten! In deze opleiding verdiep je jezelf verder in je (IT-)diensten-portfolio en je managementinzichten volgens ITIL.
 
Inschrijvingsvoorwaarden

  • Training type

    $name

  • Duration of training

    3 days

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    270N

What do you learn?

  • Je weet hoe je IT-diensten in te richten, te leveren en te onderhouden. Daarrond bouw je het IT-beleid op.
  • Je richt je managementinzichten op de dienstverlenende IT-organisatie, het klantenmodel en de leveranciers.

Target group

Je houdt je vooral bezig met IT-diensten opzetten, leveren en onderhouden. Of je wilt je in ITIL verdiepen.

Required prior knowledge

Je maakte al eerder kennis met ITIL door werkervaring. Of je volgde de opleiding ‘ITIL: Basis’.

Overview of the programme

  • definitie, sleutelbegrippen en concepten
  • sleutelrollen en -verantwoordelijkheden situeren
  • onderdelen van de ITIL Service Lifecycle:
    • Service Strategy
    • Service Design
    • Service Transition
    • Service Operation
    • Continual Service Improvement
  • betekenis van VALUE: functionele (utility) en niet-functionele eisen (warranty)
  • plan van aanpak: van SLR (service level requirements) naar SLA (servicelevelagreement)
  • PDCA (plan-do-check-act) in functie van voortdurend verbeteren (Continual Service Improvement)
  • processen meten: assessments, sjablonen, KPI’s en checklists.
  • voorbeelden van de meestgebruikte processen 
  • voorbeelden van SLA’s in verschillende gradaties