EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Klantgericht schrijven

Je schrijft dagelijks e-mails, en misschien ook brieven. Na een tijdje maak je ze op automatische piloot en dat merkt de lezer. Meer schwung in jouw teksten brengen én klantvriendelijker schrijven? Volg dan de interactieve opleiding ‘Klantgericht schrijven’. Breng je eigen teksten mee en gebruik ze daarna als inspiratie. 
 
Inschrijvingsvoorwaarden
  • Training type

    Classical

  • Duration of training

    1 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    039N

What do you learn?

  • Reeds, steeds, indien? Die ouderwetse woorden schrap je uit je woordenboek.
  • Je spelling staat op punt, geen dt-fouten meer in jouw teksten.
  • Slecht nieuws brengen is niet leuk. Maar jij pakt dat goed aan.
  • Met ons naslagwerk bij de hand, weet jij nu alles over afkortingen, datums, cijfers, … alles volgens de NBN-normen.

Target group

Je ondervindt problemen bij het schrijven van e-mails en brieven.

Overview of the programme

Korte inleiding: lezersvriendelijk schrijven    Bestaande brieven analyseren    Verschillende soorten brieven schrijven (op basis van de vragen en verwachtingen van deelnemers):
  • rappelbrief
  • aanmaning
  • slechtnieuwsbrief
  • reactie op een klacht
  • begeleidende brief
  • klachtenbrief
  • offerte
  • indeling van de zakelijke brief (NBN-normen)
Focus e-mails: 
  • wanneer dit communicatiekanaal kiezen?
  • stijl en structuur van de boodschap
  • etiquette: do’s-and-don’ts
  • effectiviteit van de boodschap in functie van het doel van de lezer
  • valkuilen