EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Lean: mens en organisatie - Module 2 (van 3)

In de eerste module maakte je al kennis met Lean. Nu gaan we een stapje verder. In deze training zetten we de befaamde ‘best practices’ in om de werkverdeling en opvolging van een team te optimaliseren. Taken en processen vlotter laten verlopen? De altijd veranderende werkomgeving toch voorspelbaar maken? Zelf een positieve invloed hebben je werkomgeving? Duik dan mee in module twee! Hier vind je alvast de voordelen van Lean op een rijtje: video 1 en video 2.
 

  • Training type

    Classical

  • Duration of training

    2 days

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    1506N2

What do you learn?

  • Je verdeelt het werk gelijk en correct.
  • Je organiseert en leidt elke dag een samenkomst van 15 minuten.
  • Aan de hand van de best practices volg je de prestatie van je team op en stuurt bij als dat nodig blijkt.
  • Je motiveert je collega’s.
  • Je voorkomt misverstanden door best practices toe te passen op de communicatie en samenwerking.
  • Je geeft positieve feedback. 
     
Alles leren over Lean? Volg dan zeker volgende opleidingen:
  • Lean: kennismaking en procesoptimalisatie – module 1 (van 3).
  • Lean: problemen duurzaam oplossen in de praktijk – module 3
  • Lean: basisprincipes en good practices in 1 dag
  • Quick wins in uw eigen werkprocessen met Lean Kaizen (voor kleine verandertrajecten)

Target group

Je wilt je werkomgeving of -processen duurzaam verbeteren. Je wilt ontdekken hoe Lean processen en werk optimaal organiseert. 

Required prior knowledge

Wil je je inschrijven voor deze module? Volg dan eerst module 1: Lean: kennismaking en procesoptimalisatie.

Overview of the programme

Deel 1: coachen
  • managementrol invullen:
    • coachen, organiseren en leiden
    • Lean-management versus oldskoolmanagement
  • feedback krijgen en geven
  • best practices versus kritiek geven
  • moraal van medewerkers en hun motivatie
  • instelling en gedrag van medewerkers beïnvloeden op een integere manier
  • met en zonder autorisatie veranderingen doorvoeren
  • met conflicten omgaan
Deel 2: vergaderstructuur en vergadertechnieken van operator tot management
  • vergaderstructuur:
    • noden voor een afdeling én voor een proces
    • efficiënt vergaderen: belang van je eigen bijdrage en loggen van acties en problemen
  • rollen en verantwoordelijkheden binnen een team en binnen een proces
  • dagelijkse korte meetings: sleutelfactoren voor succes en duurzaamheid
  • effectieve en efficiënte manieren van werken:
    • juiste manier ontdekken
    • documenteren
    • iedereen op dezelfde manier leren werken
    • voordelen voor het team
  • KPI’s (key performance indicators):
    • wat is KPI?
    • KPI’s bepalen
    • opvolgen en ingrijpen
  • continu verbeteren als filosofie:
    • kwaliteitscirkel van Deming
    • leren problemen oplossen