EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

De kracht van emotionele intelligentie

Je emoties tonen of niet onder controle kunnen houden op het werk valt over het algemeen niet in goede aarde. Emotie is nochtans een vorm van intelligentie die alleen maar in goede banen geleid moet worden om er een sterk punt van te maken. Door zich bewuster te worden van je emoties en gevoelens, ze te ontleden, te kanaliseren en te uiten, word je efficiënter in je relatie met jezelf en met anderen.

  • Training type

    Virtual Classroom

  • Duration of training

    1 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    DL1962NOC

What do you learn?

  • Je emoties en die van je gesprekspartner beter begrijpen
  • Tools verwerven om vooruit te kunnen lopen op je eigen reacties en die van anderen
  • Constructief leren reageren op alles wat er gebeurt in je beroeps- en privéleven

Target group

Elke werknemer die wil begrijpen hoe het mechanisme van emoties werkt en zijn emotionele intelligentie goed wil gebruiken in het kader van zijn professionele relaties.

Required prior knowledge

Geen specifieke voorkennis vereist

Overview of the programme

Je leert jezelf kennen, je emoties en die van anderen herkennen aan de hand van oefeningen, zelfdiagnose, rollenspellen. Je komt erachter wat jouw troeven zijn, wat je afremt en over welke persoonlijke hulpmiddelen je beschikt. Elke stap gaat gepaard met een debriefing en een actieplan om je ervaring van de opleiding direct over te brengen naar jouw persoonlijke en beroepscontext.

 

  • Inzicht krijgen in het begrip emotionele intelligentie
    • Emoties een juiste plaats geven in het kader van professionele relaties

  • Je emoties begrijpen
    • Nagaan welke emoties je voelt en de boodschap die ze overbrengen
    • De verschillende signalen herkennen in verband met de uitdrukking van emoties

  • Je emoties constructief gebruiken
    • Jouw emoties kanaliseren aan de hand van verschillende technieken
    • Jouw gevoelens en behoeften duidelijk verbaal uitdrukken

  • De emoties van de ander herkennen
    • Jouw gedrag aanpassen aan de emoties van anderen