EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Constructief feedback geven

In een professionele context is feedback geven onvermijdelijk. Prestaties en resultaten leveren staat meestal op de voorgrond: de angst om fouten te maken is groot. In deze setting zou feedback ervaren kunnen worden als onaangenaam of als een vorm van kritiek, terwijl het eigenlijk de groei zou moeten stimuleren door constructieve en positieve input. Daarom is het essentieel dat we leren op een goede manier feedback te geven en hem op een ontspannen manier te ontvangen.

  • Training type

    Virtual Classroom

  • Duration of training

    1 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    DL1117N

What do you learn?

  • Het concept feedback begrijpen, het nut en de impact ervan
  • Emoties die door de feedback gewekt worden te beheren (de mijne en die van mijn gesprekspartner)
  • Feedback geven aan anderen zonder te kwetsen
  • Positieve feedback ontvangen op een open en ontspannen manier
  • Handvat om constructief met kritiek om te gaan en om conflictsituaties te deblokkeren
  • Feedback als prestatieverbetering en vermogen binnen het team te gebruiken

Target group

Leidinggevenden en medewerkers die op een efficiënte en constructieve manier feedback willen geven en kunnen ontvangen.

Required prior knowledge

Geen specifieke voorkennis vereist

Overview of the programme

Via ludieke en praktische oefeningen (in kleine groepen en met de volledige groep) zullen volgende punten aan bod komen:

 

  • Wat is feedback en welke types bestaan er (positief en correctief) ?
  • Waarom is het belangrijk om feedback te geven ? Wat is de meerwaarde ervan ?
  • Het onderscheid tussen feedback en kritiek

  • Emoties beheren in het geven en ontvangen van feedback :
    • Hoe feedback ontvangen?              
    • Eigen afweermechanismen erkennen om fatsoenlijke feedback te kunnen geven

  • Praktische oefeningen en cases