EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Online-klas: Hoe zorg je voor een betere match tussen klant en huishoudhulp?

In corona-tijden is het duidelijk geworden dat een sterke band met jouw klanten en huishoudhulpen heel belangrijk is. Het leidt tot betere communicatie, meer onderling begrip en het beter navolgen van de veiligheidsvoorschriften.
Inschrijvingsvoorwaarden

  • Training type

    Virtual Classroom

  • Duration of training

    0.6 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    DL1858NOC

What do you learn?

In deze opleiding leer je in gesprek gaan met verschillende types klanten en huishoudhulpen. Elk type heeft een bepaalde stijl en zaken die hij/zij belangrijk vindt. Hoe meer je je eigen communicatiestijl daarop afstemt, hoe beter je kan communiceren met die klant of huishoudhulp. Op die manier kan je bijvoorbeeld ook een betere match maken tussen klanten en huishoudhulpen of kan je samen beter een oplossing zoeken bij problemen.

Een voorbeeld in deze Corona-tijden: sommige klanten zijn bang, werken nog van thuis uit of hebben financiële bedenkingen, … Allemaal redenen om de huishoudhulp nog niet direct te laten opstarten. Hoe kan je in communicatie gaan met de klant hierover? Hoe pas je je communicatiestijl aan aan de klant in kwestie? Hoe pak je het gesprek aan om je klant meer te laten meedenken? Ook op je communicatie met huishoudhulpen is dit van toepassing.

Met deze interactieve online-klas van 2x 3u via zoom krijg je praktische tools en inzichten die kunnen helpen om jou, als consulent, de kracht te geven om daadwerkelijk de klant centraal te plaatsen. Op die manier kunnen huishoudhulpen en klanten meer synchroon opstarten.

Het is interessant om eerst de Help jouw huishoudhulp veilig opstarten met essentiële schoonmaakinfo te volgen. Hierin wordt belangrijke praktische schoonmaakinfo gegeven om de angsten tav het virus te verlagen.

 

Wat leer je in deze opleiding?

  • Je kan verbindend communiceren
  • Je kan weerstanden van jezelf, de klant en de huishoudhulp omdenken naar kracht
  • Je kan je communicatie aanpassen aan de specifieke eigenschappen van de klant of de huishoudhulp
  • Je kan aan klantenbinding doen op een zelfzekere en constructieve wijze

Target group

Je bent consulent, leidinggevende of zaakvoerder in de dienstenchequesector.

Val je onder het paritair comité 337? Dan kan je uitzonderlijk ook deelnemen aan deze opleiding, dankzij onze samenwerking met Vorm DC in het kader van het werkbaarheidsfonds. Hoe? Maak je MyCevora-account aan en schrijf je in!

Required prior knowledge

Niet vereist maar het is interessant om eerst de opleiding Help jouw huishoudhulp veilig opstarten met essentiële schoonmaakinfo te volgen.

Overview of the programme

  • Zoomsessie gedurende 3 uren met volgende inhoud:
    • Situering wie is mijn klant en huishoudhulp? Wat wensen zij?
    • Kaderen verschillende communicatiestijlen (luisteren, motiveren en overtuigen)
    • Weerstand omdenken naar kracht van consulent, klant en huishoudhulp (achter elke neen schuilt een ja met een andere behoefte). Je leert de principes van positief omdenken.
    • Je eigen (telefonische) scripts uitwerken tot een bruikbare methodiek in het communiceren met de klanten en huishoudhulpen
    • Korte opdracht om mee te nemen

  • Na ongeveer 1 week nieuwe zoomsessie van 3 uren met volgende inhoud:
    • Opdracht overlopen: hoe zijn de gesprekken met de klanten en huishoudhulpen verlopen?
    • Ruimte voor Q&A
    • Intervisie