EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Stress management: 3 dagen

Rustig blijven in alle omstandigheden … het klinkt zo simpel, maar dat is het niet. Ook openstaan voor veranderingen en meer oplossingsgericht zijn, vallen onder de noemer ‘makkelijker gezegd dan gedaan’. Tijdens deze opleiding maak je kennis met de Z.I.V.O-methode. Die helpt je om stress te begrijpen en te beheersen. Aan de hand van een enneagram leer je om de stress van andere personen te begrijpen en hoe zij functioneren. Kortom een boeiende driedaagse die zijn vruchten afwerpt op de werkvloer en in het dagelijkse leven.
  • Training type

    Classical

  • Duration of training

    3 days

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    250N

What do you learn?


  • Je bouwt betere relaties uit met klanten, collega’s, leidinggevenden, …
  • Je hebt de diverse stressfactoren onder controle zoals de zware werklast, de snelle technologische situaties, veeleisende klanten, …
Volg je liever de kortere opleiding van twee dagen? Schrijf je dan in voor ‘Omgaan met stress, bij jezelf en je omgeving’.

Target group

Je wilt doelmatiger en constructiever werken. Je wilt beter leren omgaan met stress.

Required prior knowledge

Je hebt geen voorkennis nodig.

Overview of the programme

De Z.I.V.O-methode bestaat uit:

Zelfobservatie:
  • je emoties, gedrag, gedachten en ademhaling observeren
  • je innerlijke rijkdom zoeken
  • je energie terugvinden
  • opnieuw in het heden leven
Inzicht:
  • stressreacties bestuderen en begrijpen
  • stress en de invloed op je vaardigheden bekijken
  • oorsprong en werking van je emoties, waarnemingen, verwachtingen, … onderzoeken door middel van neurowetenschappen en situaties beleefd door deelnemers
Voldoening:
  • leren mediteren en correct ademen
  • lichaamsactiviteit en slaap op elkaar afstemmen
  • gevoel van eigenwaarde terugvinden
  • gevoel van rust herkennen en behouden met behulp van oefeningen en emotionele intelligentie
Openheid: 
  • onbeheerste reacties door nieuwsgierigheid en proactiviteit vervangen
  • eigen kracht en vertrouwen ontwikkelen
  • via positieve psychologie en neurowetenschappen je houding tegenover moeilijke situaties, rebound en vergiffenis veranderen