EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Virtuele klas: de nieuwe sales wordt online marketeer

Onlinemarketing is dé trend. De talrijke onlinemogelijkheden dagen jou als salesprofessional uit om je verkoopactiviteiten op een vernieuwende manier in te vullen. Want je job als verkoper is voor een deel overgenomen door … de klant zelf. Je prospects of leads hebben hun noden en behoeften al grotendeels zelf in kaart gebracht met de hulp van internet. Vaak zijn ze zelfs beter op de hoogte dan jij als verkoper. Je rol verschuift van informeren naar oriënteren van prospects en klanten.
  • Training type

    Virtual Classroom

  • Duration of training

    1 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    DL1854N

What do you learn?

Als salesprofessional heb je gigantische hoeveelheden data over potentiële en bestaande klanten. Doe daar wat mee. Want die gegevens analyseren, interpreteren en omzetten in concrete verkoopacties? Het is een absolute must voor een succesvol verkooptraject.

 

Eén dag opleiding, levenslange resultaten

  • Je maakt je verkoopteam doeltreffender met slimme onlinemarketingtools.
  • Je leert omgaan met de steeds dunner wordende scheidingslijn tussen verkoop en marketing.
  • Je gebruikt je onlineaanwezigheid optimaal in het verkooptraject.
  • Je vervolmaakt je in je nieuwe rol: van informeren naar oriënteren van prospects en klanten.
  • Je analyseert en interpreteert de gigantische hoeveelheid data over leads, prospects en klanten en zet ze om in concrete salesacties.
  • Je leert interessante leads onderscheiden van minder beloftevolle leads.

 

Bekijk ook onze andere opleidingen over onlinesales

Target group

Deze virtuele klas richt zich naar b2b-accountmanagers (junior en senior) en ervaren verkopers die zich professioneel willen bekwamen in onlineverkoop. Ook salesmanagers die hun relatie met marketing willen optimaliseren, zijn welkom.

Required prior knowledge

Je hebt een eerste verkoopervaring achter de rug.

Overview of the programme

  • Wat is het AIDA-model?
  • Hoe helpt contentmarketing je in je dagelijkse verkoopactiviteiten?
  • Hoe deel je content?
  • Hoe benut je sociale media (vooral LinkedIn) in je interactie met prospects en klanten?
  • Hoe onderhoud je een stevige klantenrelatie?
  • Hoe versterk je de marketingafdeling en omgekeerd, met als doel meer omzet genereren?
  • Hoe ga je om met de steeds dunner wordende scheidingslijn tussen verkoop en marketing?
  • Hoe communiceer je beter met je marketingcollega’s?

 

Deze dagopleiding verloopt volledig online in een virtueel leslokaal.

  • Voormiddag 9 – 12 uur met korte pauzes
  • Middagpauze 12 – 13 uur
  • Namiddag
    • 13.00 – 14.30 uur met persoonlijke opdracht (docente is aanwezig voor vragen en coaching)
    • 14.30 – 16.30 uur met feedback over de opdracht, overzicht van de leerresultaten en actieplan