EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Virtuele klas: de troeven van het online salesgesprek

Social distancing dwingt bedrijven om anders met hun klanten om te gaan, ook tijdens het verkoopproces. Videobellen is de nieuwe onmisbare tool. In deze opleiding leer je hoe je jouw verkoopdoelstellingen behaalt in een onlinecontext.
Inschrijvingsvoorwaarden

  • Training type

    Virtual Classroom

  • Duration of training

    2 days

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    DL1853N

What do you learn?

In je buying journey neemt het contact met klanten en prospects een prominente plaats in. Zeker als het beslissingsmoment dichterbij komt. Want dan werk jij als salesprofessional op het juiste moment de laatste bezwaren weg en haal je de order binnen.

Klanten en prospects zijn drukbezet. Ze maken strategische keuzes voor de beste leveranciers. Maar hebben zelden de tijd om offertes en aanbestedingen in detail uit te pluizen.

Hoe blijf je als sales- of accountmanager in het vizier van je klanten? Hoe zorg je ervoor dat je aanwezig bent op het moment dat ze je nodig hebben? Hoe bouw je aan een stevige vertrouwensrelatie om regelmatig orders te genereren en je verkoopdoelstellingen te behalen?

Het antwoord wacht nu ook online: videoconferenties zijn een niet te onderschatten tool. Ze vormen een absolute meerwaarde in de customer journey van je klanten en prospects. Dat geldt ook voor telefonische contacten.

 

Twee dagen opleiding, levenslange resultaten

  • Je past je klassieke commerciële vaardigheden toe tijdens videoconferenties en telefoongesprekken.
  • Je bouwt vanop afstand aan een stevige vertrouwensrelatie met je klant.
  • Je zet de toegankelijkheid en gebruiksvriendelijkheid van videoconferenties in als verkoopinstrument.
  • Je creëert verbinding met klanten en prospects via onlinemeetings, ook als die maar kort zijn.
  • Je behaalt je verkoopdoelstellingen door videoconferenties optimaal te benutten.
  • Je sluit je digitale buying journey succesvol af.

 

Bekijk ook onze andere opleidingen over onlinesales

Target group

Deze virtuele klas richt zich naar b2b-accountmanagers (junior en senior) en ervaren verkopers die zich professioneel willen bekwamen in onlineverkoop.

Required prior knowledge

Je hebt een eerste verkoopervaring achter de rug.

Overview of the programme

  • Videoconferenties in het verkoopproces: wat is de meerwaarde?
  • Etiquette bij videobellen: welke do’s-and-don’ts zijn er?
  • General Data Protection Regulation (GDPR): wat zijn de principes?
  • Echte verbinding creëren met je klant of prospect: hoe doe je dat online?
  • Verkooptechnieken: welke werken beter tijdens een videoconferentie? En in telefoongesprekken?
  • Mogelijke obstakels: hoe blijf je klantgericht?
  • Orderbevestiging: hoe evolueer je van mondelinge naar schriftelijke bevestiging van de order?
  • Opvolging en nazorg tijdens korte onlinecontactmomenten: hoe pak je dat aan?
  • Je eerste onlineverkoop: welke praktische tips en tricks helpen?

 

Deze tweedaagse dagopleiding verloopt volledig online in een virtueel leslokaal.

  • Voormiddag 9 – 12 uur met korte pauzes
  • Middagpauze 12 – 13 uur
  • Namiddag
    • 13.00 – 14.30 uur met persoonlijke opdracht (docente is aanwezig voor vragen en coaching)
    • 14.30 – 16.30 uur met feedback over de opdracht, overzicht van de leerresultaten en actieplan