EN
0
Basket

Your basket is empty

background section

Workshop: verhoog de impact op uw aanwervingen en uw bedrijfsimago dankzij een goede “candidate experience”

Iedereen heeft ooit een aanwervingsprocedure als kandidaat meegemaakt. Beginnend met het versturen van een CV tot het goede (of minder goede) nieuws van aanwerving via één of meerdere gesprekken. Wat heeft u ervan onthouden?
Elke kandidaat kan een potentiële klant zijn die uw imago al dan niet kan boosten. Hij kan ook HET langgezochte talent van uw bedrijf worden.
Het is dus van essentieel belang dat de kandidaat een positieve ervaring opdoet van de veelvuldige contacten (brief, telefoon, virtueel of face to face), hoe ver hij ook in het aanwervingsproces vordert.
Als uw bedrijf erin slaagt een positief imago op te bouwen bij de kandidaten, zelfs bij diegenen die u niet weerhoudt, dan hebt u een steentje bijgedragen bij hun ervaring als kandidaat en bij uw werkgeversimago. Bovendien trekt u op deze manier misschien nieuwe kandidaten aan.

  • Training type

    Workshop

  • Duration of training

    1 day

  • Available languages
    NL 
  • Training code

    WS1530N

What do you learn?



Deze ééndaagse workshop biedt de kans uw aanwervingservaringen te toetsen zowel vanuit het standpunt van de kandidaat als vanuit dat van de rekruteerder.
Samen met de trainer worden de elementen aangekaart die deze beleving (als kandidaat) bepalen. Daaruit haalt u de goede praktijken en de essentiële dingen, de te vermijden valkuilen,  de tips & tricks opdat elke stap van het proces het positieve imago van uw bedrijf bevordert.

U wilt meer leren?

Verfijn uw kennis en stel zelf uw leertraject samen met onderstaande nieuwe opleidingen binnen rekruteren en selecteren: 

Bevestig uw buikgevoel met gratis selectietesten (halve dag)
Wat is de meerwaarde van een assessment in uw selectieproces? (halve dag)
Win tijd in uw rekruteringsproces door efficiënte CV- en telefoonscreening (halve dag)
Workshop: de vacature, een marketing tool om kandidaten aan te trekken (volledige dag)

Target group

Medewerkers HR van zowel grote als kleine bedrijven.

Bedienden en leidinggevenden die betrokken zijn bij het aanwerven van nieuwe medewerkers.

Required prior knowledge

Geen voorkennis vereist

Overview of the programme

Het vertrekpunt is de candidate experience van de deelnemer. Op basis hiervan en op basis van verwachtingen om verder te ontwikkelen voor het eigen bedrijf kiest de groep een aantal thema’s. De trainer-coach behandelt deze thema’s met verschillende participatieve, ludopedagogische methodes en co-creatie.

Volgende thema’s kunnen aan bod komen:  
  • Hoe zich onderscheiden van de concurrentie bij de benadering van de kandidaten?
  • Hoe ‘anders’ communiceren om op te vallen?
  • Hoe en wat anders doen bij elke stap van het rekruteringsproces om een positieve indruk achter te laten?
  • Hoe het selectiegesprek voeren om gevoeligheden en privacy van de kandidaat te respecteren?
  • Hoe eigen verantwoordelijken/ kaderleden bewust maken van het belangr van candidate experience?
  • Hoe de nieuwe technologieën, sociale media en web gebruiken ten voordele van de candidate experience?
 
De thema’s worden in subgroepen besproken. Dit werk mondt uit in best-practices die dan ook meteen uitgetest worden via interactieve oefeningen.

Voorbeelden :
snelle feedback geven, gepersonaliseerde brieven/mails met negatief antwoord sturen, vacatures lezen via smartphone, zich kandidaat stellen voor een vacature op een gebruiksvriendelijke en mobielvriendelijke manier, transparantie in het rekruteringsproces, een « candidate experience » charter…