background section

Customer Service Medewerker

Ben je communicatief, klantgericht en help je mensen graag telefonisch verder? Ga dan voluit voor een job als customer service medewerker!

Pourquoi choisir une formation Cefora ?

• Toutes les formations sont gratuites.

• Vous conservez votre allocation.

• Comptez sur un vaste réseau d'entreprises.

  • Type de formation

    Trajet de formation avec stage en entreprise

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL 
  • Code de formation

    A.N.02.26

Résultats à l’issue de cette formation

  • Klantendienst, verkoop of enquêtes afnemen? Je bent multi-inzetbaar.
  • Je luistert naar de klant en overtuigt met goede argumenten.
  • Je zoekt voor vragen en klachten een gepaste oplossing.
  • Je volgt klanten op en speelt in op hun behoeften.
  • Je leert in alle omstandigheden kalm en professioneel te blijven.

De opleiding wordt georganiseerd samen met en is erkend door de VDAB.

Public cible

Je kan deze opleiding volgen als je

  • geen werk hebt en ingeschreven bent als (deeltijds) werkzoekende,
  • ingeschreven bent als tijdelijk werkloze,
  • in je opzegperiode zit, of
  • in de sociale economie werkt.

Als je deze opleiding aanvraagt, nodigen we je uit voor een gesprek om na te gaan of de opleiding past in je zoektocht naar werk. We houden rekening met je motivatie, bekijken of de opleiding haalbaar voor je is en meten eventueel je competenties.

Conditions d'accès

Le nombre de places disponibles est limité. Pour pouvoir être admis·e, vous devez répondre aux critères suivantes :

  • Être inscrit·e comme chercheur ou chercheuse d’emploi.
  • Être disponible à temps plein (5 jours/semaine) pour suivre la formation dans son intégralité.
  • Disposer d’un projet professionnel en lien avec la formation.
  • Répondre favorablement aux tests de sélection et à l'entretien individuel.
  • Avoir une bonne compréhension de la langue française.
  • Accepter les règles de sécurité et le règlement d’ordre intérieur (qui vous seront communiqués plus tard)

Aperçu du programme

Deze opleiding wordt modulair aangeboden. Dit betekent dat je een individueel opleidingsprogramma krijgt en dat de opleidingsduur afhangt van de hoeveelheid modules die je zult volgen. Welke modules je zult volgen, wordt bepaald aan de hand van je voorkennis en je ervaring. Als je alle opleidingsinhouden moet doorlopen, duurt jouw opleiding maximum 10 weken exclusief stage.

 

Algemene modules:

  • Telefonisch (en schriftelijk) klantvriendelijk communiceren
  • Communiceren in moeilijke situaties en klachtenbehandeling
  • Commerciële gesprekken
  • Klanten informeren
  • Reglementering: consumenteninfo en -bescherming
  • Verkooptechnieken
  • Digitale vaardigheden
  • Sollicitatietraining

 

Gespecialiseerde modules:

  • Inbound versus outbound
  • Klantendienst: organisatie en werking
  • Professionele stemtechnieken
  • Sollicitatietraining

 

Na de praktijkgerichte opleiding volgt er ook een stage van 4 weken in een bedrijf.