background section

Design thinking: de weg naar een succesvolle marktintroductie

Je bent overtuigd een goede oplossing te hebben gevonden die jouw klanten echt verder helpt. Wil je weten hoe je dit idee toetst en aanpast zonder te veel geld en tijd te besteden? Om geleidelijk aan te komen tot een product/dienst dat kans van slagen heeft? Dat kan nadat je deze praktische opleiding hebt gevolgd.

 

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, EN, FR 
  • Code de formation

    CL2259NCL

Résultats à l’issue de cette formation

  • Je kunt Design Thinking en de Lean Startup Methodiek uitleggen.
  • Je kunt de verschillende vormen van experimenten binnen Design Thinking aanwijzen.
  • Je onderscheidt low van high fidelity prototyping.
  • Je kunt kwalitatieve en/of kwantitatieve criteria opmaken om te komen tot een beoordeling van jouw experimenten.
  • Je kunt de resultaten van een experiment vastleggen op een learning card.
  • Je bent in staat om het geleerde te gebruiken om jouw innovatie te verbeteren.

Public cible

  • Je wilt leren hoe je een nieuw idee, product, concept zo snel mogelijk en zo goedkoop mogelijk kunt testen om daarmee klantfeedback op te halen. 
  • Je wilt ervaring opdoen met het opzetten van experimenten. 
  • Je wilt leren hoe je geleidelijk stappen kunt zetten in de toetsing van jouw idee. 
  • Je wilt weten hoe je kunt bouwen aan een business model dat profijtelijk is voor de organisatie.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

En ligneÉtape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

En présentielÉtape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

En ligneÉtape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Stap 1: online (ongeveer 2u)

  • Introductie over Design Thinking en Lean Startup.
  • Introductie Experiment Design en Testcard.
  • Kennismaken met ons Casus bedrijf Bright & Clean.
  • Voorbereidingsopdracht: het invullen van een testcard.

 

Stap 2: klassikaal (8u)

  • Korte theoretische diepgang.
  • Experimenteren volgens het Design Thinking model aan de hand van Testcard & Learning Card, Aannames – Storyboard – Explorative prototyping – Investigative Rehearsal
  • Inzoomen op Design Thinking: Evolutie met Business Modelling – Business Model Canvas – Lean Canvas – Progress Board
  • Hoe evalueren binnen Design Thinking.

 

Stap 3: online (ongeveer 60 min)

  • De kernconcepten herbekijken.
  • Rijk aan bod aan nuttige video’s en literatuur.
  • Zet zelf een klein, eigen experiment op, voert dit uit en meet de impact.
  • Evalueer en stuur bij om zo het geleerde toe te passen in de praktijk.