background section

Een positieve employee experience: welke concrete stappen helpen in je organisatie

Als het over werk gaat, hechten veel medewerkers meer waarde aan ervaring dan aan spullen. Een goed loon en goede arbeidsvoorwaarden zijn belangrijk maar niet meer voldoende om hen aan jou te binden.

Een Employee Experience of alles wat een medewerker meemaakt, waarneemt of voelt tijdens zijn loopbaan in jouw bedrijf, speelt een steeds grotere rol. Medewerkerstevredenheid verbeteren zorgt voor minder verloop, minder absenteïsme, meer motivatie en productiviteit.

Bovendien kan je makkelijker de beste talenten binnenhalen en worden deze betrokken medewerkers je ambassadeurs van je organisatie. Een goed recept voor meer klanttevredenheid zonder dat dit veel tijd en geld hoeft te kosten.

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    CL2266NCL

Résultats à l’issue de cette formation

Waarop wacht je nog om aan de slag te gaan? In deze praktische training ga je concreet aan de slag met jouw employee journey van selectie tot exit en ontdek je de mogelijkheden om het gesprek hierover aan te gaan met jouw collega's.

 

  • Je weet wat employee experience is, waarom het belangrijk is en wat de belangrijkste kenmerken zijn.
  • Je kan een employee experience journey met concrete acties op de sleutelmomenten in de loopbaan van medewerkers opbouwen en vorm geven.
  • Je kan het gesprek aangaan met medewerkers en leidinggevenden over topics die de employee experience beïnvloeden. Verwacht je aan een boeiende uitwisseling in praktische workshopvorm.

Public cible

Deze training is gericht op HR-medewerkers en bedrijfsleiders van KMO’s die vanuit hun rol een strategie willen uitstippelen waarin de ervaringen van de medewerkers centraal staan.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1 : en ligne

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : en classe (1 journée)

Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

  • Étape 3 : en ligne

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Online voorbereiding – reken op ongeveer 45 min

  • Wat is employee experience en waarom is het belangrijk?
  • Enkele voorbeelden en good practices.
  • Concrete cases en reflectievragen.

 

Klassikale opleiding in workshop vorm (live) – 1 dag

  • Bespreking & uitwisseling voortraject.
  • Design thinking: medewerkers opdelen in persona’s, groepsoefening.
  • Inzoomen op een aantal sleutelmomenten: onboarding, talent management, evaluatie, welzijn, loopbaan, exit, ect. : hoe belangrijk zijn ze voor de medewerker en hoe worden ze door de medewerkers beleefd?
  • Hoe ga je het gesprek aan met medewerkers en leidinggevenden? Oefeningen.
  • Opvolging en evaluatie.

Tijdens de workshop werken we voor een aantal oefeningen met een set kaarten ontwikkeld door Cevora.

Dit kaartenspel kan je gratis mee naar huis nemen. Zo kan je meteen na de opleiding aan de slag binnen je organisatie. Het zal je helpen om je face-to-face gesprekken vorm te geven of een uitwisseling binnen je departement te faciliteren.

 

Online naverwerking, reken op ongeveer 20 min

  • Toolbox met onder andere blanco modellen design thinking, checklist om in jouw organisatie aan de slag te gaan.
  • Verdiepingsmateriaal, nuttige links & white paper.