background section

Hoe bouw je aan een positieve en duurzame werknemersrelatie?

Een goed loon en goede arbeidsvoorwaarden zijn belangrijk maar niet meer voldoende om werkenemers duurzaam aan je organistaie te binden.

Een positieve Employee Experience of alles wat een medewerker meemaakt, waarneemt of voelt tijdens zijn loopbaan in jouw bedrijf, speelt een steeds grotere rol. Medewerkerstevredenheid verbeteren zorgt voor een duurzame loopbaan, minder absenteïsme, meer motivatie en productiviteit.

Bovendien kan je zelfs bij de krapte op de arbeidsmarkt makkelijker de beste talenten binnenhalen en worden deze betrokken medewerkers je ambassadeurs van je organisatie. Een goed recept voor meer klanttevredenheid zonder dat dit veel tijd en geld hoeft te kosten.

Aucune session

Aucune session n’est prévue pour le moment. Surveillez cette page ; nous y ajouterons la nouvelle date de formation dans les prochaines semaines ou mois.

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    CL2266NCL

Résultats à l’issue de cette formation

  • Je begrijpt wat een positieve employee experience is, waarom het belangrijk is en wat de belangrijkste randvoorwaarden zijn.
  • Je ontwerpt een employee experience journey aan de hand van concrete acties op de sleutelmomenten in de loopbaan van medewerkers.
  • Je legt medewerkers en leidinggevenden uit welke topics de positieve employee experience beïnvloeden.

 

Verwacht je aan een boeiende uitwisseling waar je na afloop ook een Cevora spelkaart meekrijgt. Handig om je toekomstige gesprekken met (HR) medewerkers te faciliteren.

Public cible

Deze training is gericht op HR-medewerkers en bedrijfsleiders van KMO’s die vanuit hun rol een strategie willen uitstippelen waarin de ervaringen van de medewerkers centraal staan.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

En ligneÉtape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

En présentielÉtape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

En ligneÉtape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Stap 1: online (ongeveer 45 min)

  • Employee Experience : wat en waarom
  • Concrete uitgewerkte cases ter inspiratie
  • Zelfreflectie en analyse

 

Stap 2: klassikaal (8u)

  • Stilstaan bij de belangrijkste sleutelmomenten in de loopbaan van een medewerker (van onboarding tot exit)
  • Acties overlopen en uitwisselen wat deze sleutelmomenten positief kunnen beïnvloeden
  • Motivatietheorieën
  • Gespreksmethoden (design thinking)

 

Stap 3: online (ongeveer 30 min)

  • Employee Journey in 5 stappen
  • Persona
  • Valkuilen
  • Verdieping (White paper & links)