background section

Hoe verkoop ik meer door krachtige vragen te stellen?

Hoe bouw je een vertrouwensband op met je klant? Eén antwoord: door aandachtig te luisteren. Je stelt niet je product of je diensten centraal maar je geeft integendeel full focus aan de noden van je klant. Een juiste vraagtechniek staat daarbij centraal. Stel de juiste vragen en je komt al snel te weten wat je klant écht nodig heeft. En als je dan nog eens doorvraagt op de antwoorden van de klant, aangeeft dat hij belangrijk is en hem op een andere en nieuwe manier leert denken, zorg je voor impact Kortom in deze opleiding leer je hoe je je verkoopsgesprek naar een hoger niveau tilt.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    CL2172NCL

Résultats à l’issue de cette formation

In deze interactieve training leer je welke vragen je kan stellen om te begrijpen wat je klant écht wil, hoe je doorvraagt en aangeeft dat je actief luistert. Daarnaast leer je ook hoe je de klant naar nieuwe inzichten brengt. Een goede vraagstelling is de beste basis voor het onderhandelingsproces en voor een lange termijn relatie. In de training ligt het accent op oefenen, experimenteren en van elkaar leren.

 

  • Hoe toon je dat je actief luistert?
  • Gerichte open vragen
  • Gestructureerde vragen
  • Luisteren, samenvatten, doorvragen tot op detailniveau
  • De klant helpen tot nieuwe inzichten te komen
  • Rationele en emotionele koopmotieven achterhalen

Public cible

Je bent junior of senior verkoper; commerciële medewerker binnen - buitendienst.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

Étape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Étape 2 : en classe (1 journée)
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

Étape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Geen specifieke voorkennis vereist.

Aperçu du programme

  • Vooraf

Na definitieve bevestiging van je inschrijving krijg je toegang tot Karibu, ons leerplatform. Daar leer je de docent al wat beter kennen, kan je je verwachtingen posten en je alvast wat opwarmen met voorbereidend lesmateriaal.

 

  • Tijdens

Tijd voor praktijk en oefeningen! Tijdens deze groepssessie gaat het er volledig interactief aan toe. De docent gaat in op je vragen, laat je oefenen en geeft aanvullende theorie. Ook je medecursisten helpen je vooruit dankzij feedback en peer-to-peer learning.

 

  • Na (autonoom leermoment)

Karibu blijft de place to be, ook na de liveklas. Je vindt er nog extra tips en inspiratie van je docent en medecursisten.