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Hoe verkoop ik meer door krachtige vragen te stellen?

Hoe bouw je een vertrouwensband op met je klant? Eén antwoord: door aandachtig te luisteren. In deze fase van het verkoopproces staan de noden van je klant centraal. Die kan je achterhalen door een doeltreffende vraagtechniek. Stel de juiste vragen en je komt al snel te weten wat je klant écht nodig heeft.

Maar daar stopt het niet. Vraag vervolgens door. Denk mee met je klant. Suggereer alternatieven. Zo geef je aan dat hij/zij belangrijk is.

Kortom in deze opleiding leer je een verkoopgesprek naar een hoger niveau tillen.

Choisissez votre session de formation

    • je 2 mai '24
      09:00 - 17:00
    • Heverlee, Brabant flamand

    • Il reste 4 jours pour vous inscrire

    • lu 3 juin '24
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Edegem, Anvers

    • je 6 juin '24
      09:00 - 17:00
    • Brugge, Flandre-Occidentale

    • Il reste 38 jours pour vous inscrire

    • me 31 juil '24
      09:00 - 17:00
    • Elewijt, Brabant flamand

    • je 12 sept '24
      09:00 - 17:00
    • Edegem, Anvers

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  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    CL2172NCL

Résultats à l’issue de cette formation

  • Je kan actief luisteren en je brengt dit duidelijk over naar de klant
  • Je kan gerichte open vragen stellen
  • Je kan gestructureerde vragen stellen
  • Je kan luisteren, samenvatten, doorvragen tot op detailniveau
  • Je kan de klant helpen tot nieuwe inzichten te komen
  • Je kan rationele en emotionele koopmotieven achterhalen

Public cible

Je bent junior of senior verkoper; commerciële medewerker binnen - buitendienst.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

En ligneÉtape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

En présentielÉtape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

En ligneÉtape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Stap 1: online (1u)

  • Introductievideo: positionering in het verkoopproces
  • White paper ‘Wat zijn krachtige vragen?’

 

Stap 2: klassikaal (8u)

  • De 6 fasen van het verkoopproces
  • De kunst van het vragen stellen 
  • Welke type vragen in welke situatie
  • Vragen stellen + samenvatten
  • Vragen stellen als start van een langetermijnrelatie met de klant 
  • Probleemanalyse: nieuwe denkpistes stimuleren bij de klant 
  • De klant tot inzicht brengen dat jouw product/dienst een oplossing is 
  • Empathie tonen 
  • Aandacht voor non-verbale signalen

 

Stap 3: online (30 min)

  • Samenvatting vraagtypes
  • Persoonlijk actieplan: Start - Stop - Improve