background section

Mijn sales pitch: hoe verhoog ik de impact van een eerste zakelijk gesprek?

Een krachtige pitch kan deuren openen. Hoe gerichter je boodschap hoe groter de kans op een echt contact met je prospect of klant. In deze opleiding ga je aan de slag met het ontwerpen van je eigen professionele verhaal. Je leert op een kernachtige manier jezelf en je bedrijf/je project voor te stellen terwijl je rekening houdt met de specifieke situatie waarin je je bevindt.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    CL2173NCL

Résultats à l’issue de cette formation

  • Inzien dat een pitch geen loutere beschrijving is van je activiteiten maar vooral een manier om een dialoog te initiëren.
  • In enkele seconden je product/dienst/vraag duidelijk maken.
  • De noodzakelijke basiselementen van een pitch.
  • Hoe pas je je pitch aan in functie van de context, het publiek en het communicatiekanaal?
  • Welke attitude is belangrijk?
  • Welke non-verbale signalen stuur je uit? Via welk communicatiekanaal? Interactie tussen zender & ontvanger.

Public cible

Je moet een dienst/product/bedrijf (intern of extern) in zakelijke context voorstellen.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

Étape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Étape 2 : en classe (1 journée)
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

Étape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Geen specifieke voorkennis vereist.

Aperçu du programme

Deel 1: voor de klassikale sessie (online autonoom leermoment)

  • Korte video van klassieke pitch. Wat kan er beter?
  • Gooi je beperkende overtuigingen rond pitching overboord.
  • Wat is wel en wat is geen pitch?
  • De kwaliteiten van een goede pitch.
  • Het doel van een pitch.
  • De elementen van een pitch.
  • Maak een video opname van je pitch (max 2 min.).

 

Deel 2: klassikale opleiding op locatie

  • Theorie
    • Wat zijn de verschillende pitch onderdelen?
    • Pitch aanpassing aan verschillende gesprekspartners, domeinen en situaties.
    • Hoe maak je een pitch met nog meer impact?

  • Praktijk
    • Hoe bereid je je voor? Mindset & attitude
    • NLP (neuro linguistisch programmeren) - Welk communicatiekanaal gebruik je? Welke (non-verbale) signalen stuur je (onbewust) uit?
    • Wat er gebeurt er tussen de zender en de ontvanger van de boodschap?
    • Interactieve workshop, praktische oefeningen, rollenspelen, uitwisselen van ervaringen tussen deelnemers.

 

Deel 3: na de klassikale opleiding (online autonoom leermoment)

  • Je ontvangt de presentatie en de pitches van alle deelnemers.
  • Actieplan met persoonlijke oefenmomenten.