background section

Design thinking: from customer challenge to relevant ideas

You want to learn how to get from a challenge to ideas. You want to learn how you can get colleagues in your organisation to think about challenges. You want to know how you can collect ideas from the organisation in a structured way. You want to know more about idea management.

Aucune session

Aucune session n’est prévue pour le moment. Surveillez cette page ; nous y ajouterons la nouvelle date de formation dans les prochaines semaines ou mois.

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    EN, NL, FR 
  • Code de formation

    DL2113EOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • You carry out a challenge that your organization is facing, so that it is sharpened by transforming this into a clear question.
  • You carry out a set-up 'challenge', in which you collect ideas from the organization, select them and follow them up.
  • You convince people (take them with you and enthuse them).
  • You master the technique to find the question behind the question.
  • You transform the brainstorming session into something that actually happens.

Public cible

This programme is for anyone who wants to generate more ideas on the basis of the challenges that customers give them or that they or their organisations identify.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Step 1 (60 min)

  • What is creativity?
  • How do you generate better and more ideas for a customer problem?
  • Apply to an example case

 

Step 2 : online class (3h)

  • Determining the question
  • Learn various brainstorming techniques
  • Selecting ideas
  • Setting up a challenge
  • Communicating during a challenge

 

Step 3 (30 min)

  • Prepare, execute and follow up your own challenge
  • Organize this on a larger scale for your business
  • Delving into your own case
  • Evaluate with fellow students and teacher

 

This course is part of our online Design thinking offering.

If you want to follow all courses, we recommend you to stick to this order. However, it is also perfectly possible to follow the courses separately or in a different order, depending on availability. However, we advise you to always start with the first course that introduces the entire process.

 

  1. Design thinking: from assumptions to insights
  2. Design thinking: from customer challenge to relevant ideas
  3. Design thinking: how do I learn to experiment?
  4. Design thinking: from experiment towards implementation