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Design thinking: from assumptions to insights

You want to learn how to better analyse market opportunities and challenges. You want to learn how to avoid jumping to conclusions and solutions. You want to learn how to better empathise with your target group.

Aucune session

Aucune session n’est prévue pour le moment. Surveillez cette page ; nous y ajouterons la nouvelle date de formation dans les prochaines semaines ou mois.

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Suivez cette formation en :
    EN, NL, FR 
  • Code de formation

    DL2075EOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • You no longer immediately come up with a solution.
  • You better recognise the needs and requirements of your customer.
  • You create a good persona that reflects your customer.
  • You put yourself in the shoes of your customer's point of view.
  • You can look at the challenges you have from a broader perspective.
  • You know how to conduct a 'problem interview'.
  • You formulate those challenges clearly.
  • You can get to the heart of the challenge question.

Public cible

Every professional working on solutions to facilitate/help/serve the internal or external client well.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Step 1 (60 min)

  • Research/discovery and interpretation: via piece of theory, over examples to practice.
  • Elaboration of the customer's perspective on the basis of mind map / environment map.
  • Empathize with the customer from persona.

 

Step 2: online class (3h)

  • Learning to think from a customer’s perspective.
  • Checking your customer perspective. Is it true?
  • Get started with a practical case.

 

Step 3 (30 min)

  • Working with your own case
  • Evaluate and adjust your case together with fellow students and teacher.

 

This course is part of our online Design thinking offering.

If you want to follow all courses, we recommend you to stick to this order. However, it is also perfectly possible to follow the courses separately or in a different order, depending on availability. However, we advise you to always start with the first course that introduces the entire process.

 

  1. Design thinking: from assumptions to insights
  2. Design thinking: from customer challenge to relevant ideas
  3. Design thinking: how do I learn to experiment?
  4. Design thinking: from experiment towards implementation