background section

Content management: hoe maak ik relevante content?

Hoe kan je ervoor zorgen dat de consument makkelijker zijn weg vindt naar jouw product of diensten? Niet meer via traditionele reclame, dat werkt niet meer. Wel door relevante content aan te bieden via het juiste kanaal. Vandaag is content king als het gaat om online marketing. En distribution is queen want als niemand je content ziet, is al je moeite voor niks geweest.

In deze opleiding leer je hoe je je klant het best informeert tijdens alle etappes van zijn customer journey. Content is de sleutel voor de optimale digitale positionering van je merk of bedrijf.

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2099NOC

Résultats à l’issue de cette formation

De klant beslist zelf waar hij zijn informatie vindt en hoe hij zijn beslissingen neemt. Hij raadpleegt het internet, vraagt na bij vrienden en op sociale media en analyseert wat andere gebruikers over jouw product/merk te vertellen hebben. Daarom is het belangrijk dat je je content zo doelmatig mogelijk inzet voor jouw doelgroep.

  • Hoe bouw je een contentstrategie uit?
  • Welke soorten content bestaan er en welke zijn voor jouw bedrijf relevant?
  • Hoe kan je die content inschakelen in de ‘customer journey’?
  • Hoe pak je dit professioneel aan door de creatie van een content calender?

Public cible

Je werkt in een marketing of communicatieafdeling, je helpt mee aan de uitbouw van de marketingstrategie van je bedrijf.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Je hebt een basiskennis sociale media, communicatie en/of marketing.

Aperçu du programme

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van contentmarketing. In deze voorbereidende module leer je:

  • de verschillende soorten content kennen,
  • je content te integreren in de customer journey. een contentkalender op te stellen,
  • hoe je relevante content opmaakt voor jouw doelgroep.

 

Deel 2: Online-klas

Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen, gaan we dieper in op:

  • praktische voorbeelden van content op verschillende (online) platformen,
  • hoe je gestructureerd je content gaat creëren, posten en opvolgen,
  • hoe je via authentieke content in interactie gaat met je doelgroep,
  • welke meettools er zijn om je inspanningen te evalueren en bij te sturen,
  • het concretiseren van jouw persoonlijk actieplan.

 

Deel 3: Na de sessie (zelfstandig werk)

Je hebt de nodige tools (digitale contentkalender, lijst met content ‘formats’, en praktische inzichten) om jouw persoonlijk actieplan uit te werken.