background section

Design thinking: van aanname tot inzicht

De juiste vraag stellen is niet altijd gemakkelijk. Maar een goede vraag is al het halve werk. Wil je leren hoe u een probleem beter kunt analyseren? Om niet te snel in de oplossingsmodus te springen? Om uw doelgroep beter te begrijpen met meer empathie?

Dan is deze training voor jou!

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR, EN 
  • Code de formation

    DL2075NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Je komt niet meer onmiddellijk met een oplossing.
  • Je herkent beter de noden en behoeften van je klant.
  • Je stelt een goeie persona op die je klant weerspiegelt.
  • Je verplaatst je in het standpunt van je klant.
  • Je kan vanuit een breder perspectief kijken naar de uitdagingen je hebt.
  • Je weet hoe je een ‘probleem interview’ afneemt.
  • Je formuleert die uitdagingen helder.
  • Je kan tot de kern van de uitdagingsvraag komen.

Docent Joyce Oomen vertelt het je in één minuut:

Public cible

Elke professionele medewerker die bezig is met oplossingen om de interne of externe klant goed te kunnen faciliteren/helpen/bedienen.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Stap 1 (60 min)

  • Onderzoeken/ontdekken en interpretatie: via stukje theorie, over voorbeelden tot de praktijk.
  • Uitwerken van het perspectief klant aan de hand van mindmap/ environment map.
  • Inleven in klant vanuit persona.

 

Stap 2: online-klas (3u)

  • In Klantperspectief leren denken.
  • Je klantperspectief afchecken. Klopt het?
  • Aan de slag met een praktijkcasus.

 

Stap 3 (30 min)

  • Met jouw eigen casus aan de slag
  • Je casus samen met medecursisten en docent evalueren en bijsturen.

 

Deze cursus maakt deel uit van ons online Design thinking aanbod.

Als je alle opleidingen wilt volgen, raden we je aan deze volgorde aan te houden. Het is echter ook perfect mogelijk om de opleidingen los te volgen of in een andere volgorde, afhankelijk van de beschikbaarheid. Wel raden we je aan altijd met de eerste opleiding te starten, hierin wordt het volledige Design thinking proces geïntroduceerd.

 

  1. Design thinking: van aanname tot inzicht 
  2. Design thinking: van klantuitdaging naar relevante ideeën
  3. Design thinking: hoe leer ik experimenteren?
  4. Design thinking: van experiment naar marktintroductie