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Design Thinking: van klantuitdaging naar relevante ideeën

Je wilt leren hoe je van een uitdaging tot ideeën komt. Je wilt leren hoe je binnen jouw organisatie collega’s kunt laten meedenken over vraagstukken. Je wilt weten hoe je op gestructureerde manier ideeën kunt ophalen uit de organisatie. Je wilt meer weten over idee management.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Je veux suivre cette formation en :
    NL, FR, EN 
  • Code de formation

    DL2113NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Je kunt een uitdaging waar de organisatie mee worstelt scherp stellen en omzetten in een duidelijke vraagstelling.
  • Je kunt een ‘challenge’ opzetten en uitvoeren, waarbij je ideeën ophaalt uit de organisatie, deze selecteert en opvolgt.
  • Je kunt mensen meenemen en enthousiasmeren.
  • Je kunt de vraag achter de vraag achterhalen.
  • Je zorgt ervoor dat er daadwerkelijk iets gebeurt na een brainstorm sessie.

Public cible

Deze opleiding is voor iedereen die meer ideeën wil genereren op basis van de uitdagingen die de klanten hen geven of die ze zelf signaleren.

Méthode: Classe en ligne

Une classe en ligne est une formation en groupe que vous suivez depuis votre ordinateur, avec une préparation obligatoire avant (en ligne) et un suivi obligatoire après (également en ligne). Votre point de départ, c'est Karibu, notre plateforme d'apprentissage en ligne.

  1. Préparation (2 heures maximum)
    La préparation se fait en ligne et à votre propre rythme.
    C’est une étape essentielle et obligatoire : vous êtes obligé de faire votre préparation avant le début de la classe en présentiel, afin d’optimiser les conditions dans lesquelles vous arriverez à votre formation. Elle consiste en quelques activités comme des exercices, des questions de quiz, des vidéos ou encore des questions de réflexion.
  2. Classe en ligne (3 heures)
    Pendant le cours, tous les participants se retrouvent en ligne en même temps, via l'outil Zoom. Tout le monde peut se voir et s'entendre. Cela favorise l'interaction, les conversations, et la collaboration, afin que vous puissiez également apprendre des autres. En général, le groupe est composé de six à douze participants.
    Vous vous inquiétez pour votre confidentialité ? Lisez pourquoi nous faisons confiance à Zoom comme outil de formation dans notre FAQ.
  3. Suivi (2 heures maximum)
    Le suivi est également obligatoire. Il se fait de nouveau en ligne et à votre propre rythme.
    L'objectif ? Augmenter l'impact de votre formation, faire en sorte que vous développiez toutes vos nouvelles compétences et connaissances. Cela peut prendre, par exemple, les formes suivantes : la préparation d'un plan d'action, des questions de quiz, des lectures supplémentaires ou des conseils hebdomadaires dans votre boîte e-mail.

Aperçu du programme

Hoe ziet de beknopte inhoudstafel van deze opleiding er uit? In deze opleiding hebben we twee insteken:

  1. Hoe kom je nu zelf tot betere en meer ideeën voor een klantprobleem?
  2. Hoe zou je dit op grotere schaal voor jouw bedrijf kunnen organiseren?

 

In de opleiding werken we aan de hand van een casus en leggen we focus op de eerste insteek. Je krijgt wel al de 'tools' in handen om de tweede insteek tot een goed eind te brengen. Met de opgedane kennis ontwerp je dan ook een eigen 'challenge' voor jouw organisatie en voert deze uit. Je mag hierbij gebruik maken van een idee generatie software welke ter beschikking wordt gesteld aan Cevora cursisten. De uitdaging kan bijvoorbeeld het zoeken van een oplossing voor een probleem op jouw afdeling zijn, maar het kan ook iets zijn wat voor de hele organisatie speelt. Vervolgens hebben we daar een gezamenlijke reflectie op.

 

De opleiding is opgedeeld in 4 blokken

  • Voorbereiding (circa 2 uur)
  • Introductie over creativiteit en genereren van ideeën
  • Deelname aan een fictieve challenge met mede cursisten

 

  • Online-klas / workshop (circa 3 uur)
  • Vraagstelling bepalen
  • Diverse brainstorm technieken
  • Selecteren van ideeën
  • Het opzetten van een challenge
  • Communicatie tijdens een challenge

 

  • Jouw eigen challenge (circa 1 dag)
  • Voorbereiden, uitvoeren en opvolgen

 

  • Reflectie (1 uur)
  • Jouw casus samen met medecursisten en docent evalueren