background section

E-mail marketing: hoe begin ik eraan?

Wil jij je klantenpotentieel uitbreiden en de relatie met je bestaande klanten aanscherpen? Dan mag e-mail marketing niet in je marketing mix ontbreken. Met deze tool haal je écht resultaat.

Tijdens deze opleiding krijg je de basisprincipes van e-mail campagnes in de vingers. Van een overzicht van bestaande gebruiksvriendelijke software tot het organiseren van je database en het opstellen van een wervende nieuwsbrief.

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2270NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Hoe je een mailchimp account aanmaakt.
  • Hoe je een goede email opmaakt (verschillende soorten templates).
  • Hoe je je adressenbestand efficiënt inzet en gebruikt.
  • Hoe je tot een goede emailstrategie komt.

Public cible

Je bent marketeer, communicatiespecialist, ondernemer en je wil meer halen uit je klantenbestand.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Digitale maturiteitstest: hoe ver sta jij al met dit onderwerp? Je krijgt een korte videofilm te zien over e-mail marketing. Aansluitend doe je een test.
  • Welke doelstellingen heeft jouw bedrijf met het topic e-mail?

 

Deel 2: Online-klas

  • Emailmarketing in een notendop: wie, wat en waarom
  • Emailmarketing tips en tricks
  • Hoe starten?
  • Aanmaak mailchimp account
  • Opzetten van templates
  • Implementatie en segmentatie van segmenten
  • Acties om nieuwe emailadressen te winnen

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Individuele coaching om al uw vragen te beantwoorden
  • Korte samenvatting van de online klas