background section

Hoe een budget opstellen en controleren in het licht van de risico's?

Je wilt meer weten over de mogelijkheden die een budget je biedt om je te helpen bij het beheren en beheersen van je activiteiten en het bestuur van je bedrijf. Je bent op zoek naar een praktische opleiding die je helpt basisinstrumenten te gebruiken voor het beheer van je organisatie, zodat je snel en correct kan reageren in geval van onvoorziene omstandigheden.

Aarzel niet, schrijf je in voor deze training!

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2232NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Een budget opstellen en beheren;
  • reageren op gevaren door passende maatregelen te nemen;
  • onderscheid maken tussen de soorten kosten, lasten;
  • het break-even punt van een product of dienst bepalen.

Public cible

  • zaakvoerder
  • boekhoudkundig of administratief medewerker/verantwoordelijke, ect.
  • afdeling of afdelingsmanager
  • hoofd operationele site of agentschap
  • elk profiel die verplicht is om een budget op te volgen of te produceren

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

Étape 1
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Étape 2 (3 h) : classe en ligne
Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

Étape 3
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Deel 1 (autonoom leermoment max. 1,5u):

  • Wat is budgetbeheer? Oorsprong, doelstellingen, link met de strategie
  • Kosten en lasten: direct, indirect
  • Kostenberekening en de bijdrage ervan aan budgettering
  • Verzamelen van informatie

 

Deel 2 (online cursus 3u):

  • De begrotingsprocedure: plan, programma, budget
  • De budgetcyclus · De verschillende soorten budgetten en hun accenten
  • Dashboarding en besturing
  • Gap-analysetechnieken en implementatie van corrigerende maatregelen
  • Praktijkcase die het behalen en beheersen van een budget simuleert

 

Deel 3 (autonoom leermoment max. 1,5u): 

  • Individuele oefensessie met als doel validatie van de verworven vaardigheden