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Hoe ga ik als consulent dienstencheques om met zorgklanten?

Mensen worden ouder, klanten krijgen andere noden, ziekenhuizen verkorten de opnameduur en mensen blijven steeds langer thuis wonen. Deze klanten vergen een andere aanpak voor consulent en huishoudhulp.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL 
  • Code de formation

    DL2045NOC

Résultats à l’issue de cette formation

Tijdens deze opleiding krijg je inzichten en methodieken aangereikt waar je als consulent mee aan de slag kan. Je kan op die manier huishoudhulpen en klanten beter ondersteunen en begeleiden rond specifieke behoeftes en situaties die kunnen voorvallen.

 

  • Je leert de specifieke noden en zorgomkadering van je klanten in kaart te brengen.
  • Je leert de huishoudhulpen bijstaan en ondersteunen in dagdagelijkse en acute situaties.
  • Je leert jouw huishoudhulp rapporteren op een adequate wijze.
  • Je leert jouw huishoudhulp handelen op een veilige en efficiënte manier voor zichzelf en de klant.

Public cible

Je bent consulent of leidinggevende in de dienstenchequesector. Je wordt geconfronteerd met zorgklanten binnen je klantenbestand of je bent je bewust van het veranderende klantenbestand. Je wilt gepaste hulp bieden voor elke klant en je bent begaan met je huishoudhulpen en klanten.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 (3 h) : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

In het online voortraject maak je al kennis met het onderwerp via een paar oefeningen, filmpjes, etc. In de interactieve zoomsessie (3u) ga je aan de slag met volgende onderwerpen:

 

  • Wat is een zorgklant?
  • Wat zijn de meest voorkomende situaties m.b.t. zorgklanten (depressie, dementie, kanker, verslaving, etc)?
  • Welk zijn de grenzen van de opdrachten:taken voor de huishoudhulp bij zorgklanten?
  • Herkennen van hulpmiddelen, onderhoud van de hulpmiddelen, specifieke zorgvuldigheid hieromtrent, veiligheid, etc.