background section

Hoe haal ik meer conversie uit mijn website?

Wist je dat gemiddeld gezien 98% van alle bezoekers je website verlaat zonder iets te doen? Iedereen met een budget kan bezoekers via advertenties inkopen, maar hoe optimaliseer je je website voor conversie? In deze opleiding leer je hoe je van een bezoeker van je site een echte of potentiële klant/prospect maakt.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2302NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Wat conversieratio-optimalisatie is en waarom het een absolute noodzaak is
  • Welke psychologische principes je kan toepassen die de conversie van je website verhogen Je eigen website.
  • We doen een scan op enkele belangrijke conversiepunten
  • Hoe je zelf een A/B test opzet met een goed gevormde hypothese
  • Welke tools je kunnen helpen om je conversie te verhogen

Public cible

Je bent verantwoordelijk voor de website van je bedrijf.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

En ligneÉtape 1
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Classe en ligneÉtape 2 : classe en ligne
Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

En ligneÉtape 3
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Geen voorkennis vereist, een basiskennis van Google Analytics is wel mooi meegenomen.

Aperçu du programme

Deel 1: Vóór de sessie (autonoom leermoment) (1 à 2h)

  • Stap 1: Wat is CRO?
  • Stap 2: Introductie tot de 6 conversiefactoren van het LIFT-model
  • Stap 3: Welke kwalitatieve en kwantitatieve onderzoeksmethoden kan jij makkelijk gebruiken om je website te testen op conversie?
  • Stap 4: Welke tools kan je gebruiken om je conversie te verbeteren en tests mee op te zetten

 

Deel 2: Online-klas (3h)

  • Wat is CRO?
    • Hoe en waar richten we als mensen onze aandacht op een pagina?

  • Het samenspel van copy & tekst
    • Niet afbeeldingen maar teksten verkopen. Het belang van Call-to-actions en micro-copy.
    • Scan- en leesbaarheid
    • Oefening rond headlines met de headline shaker maker.

  • Voldoet jouw website aan de 6 conversiefactoren?

  • Conversietesten opzetten
    • Leren uit kwalitatieve en kwantitatieve methodes om inzichten over je site te verwerken.
    • Hypotheses leren formuleren.
    • Aan de slag met Google Optimize om een A/B test op te zetten.

 

Deel 3: Na de online-klas (autonoom leermoment)

  • Verankering van de leerstof + verdere resources zoals CXL