background section

Hoe kan ik het verkoopsproces beïnvloeden?

Tussen het moment van prospecting en het sluiten van de deal doorloop je samen met je klant een aantal fases. Dankzij een goed inzicht in de verschillende stappen van het verkoopproces weet je op welk moment je echt invloed kan uitoefenen. In deze opleiding leer je de opeenvolgende stappen onderscheiden en zal je ontdekken hoe je een meerwaarde kan creëeren in elke stap van het proces.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2103NOC

Résultats à l’issue de cette formation

In deze interactieve workshop leer je:

  • welke stappen je doorloopt vanaf het eerste contact tot het afronden van een deal,
  • welk professioneel gedrag bij welke etappe behoort,
  • de bewuste en onbewuste behoefte van de klant of prospect te achterhalen,
  • hoe je effectief invloed kan uitoefenen op de verschillende stappen,
  • basistechnieken om het proces op te volgen.

Public cible

Junior en senior sales, commerciële medewerkers en marketeers.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Geen specifieke voorkennis vereist.

Aperçu du programme

Deel 1: voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Het belang van je eigen commerciële ingesteldheid.
  • Jouw klant koopt een resultaat.
  • Jouw klant zoekt toegevoegde waarde.
  • Je kan onmogelijk iets verkopen wat je zelf niet voldoende kent of waar je niet helemaal achter staat.
  • Daarna ontdek je de 6 fases van het verkoopproces aan de hand van concrete voorbeelden.

 

Deel 2: online-klas

  • Interactieve plenaire sessie, praktische oefeningen, rollenspelen, uitwisselen van ervaringen tussen deelnemers.
  • Break-out rooms waarin de fases van het verkoopproces worden ingeoefend en besproken.
  • Mentimeter met input over de verschillende onderdelen van het proces.
  • Hoe ben je bewuster en heb je meer impact op elke fase van het verkoopproces?

 

Deel 3: na de sessie (autonoom leeroment)

  • Je ontvangt de presentatie.
  • De Mentimeter input wordt gedeeld met alle deelnemers.