background section

Hoe organiseer en structureer ik een commercieel gesprek vanop afstand?

Virtuele vergaderingen zijn momenten van waarheid waar tijd van essentieel belang is. De referentiepunten zijn anders dan bij face-to-face vergaderingen. Deze momenten op afstand vereisen een goede voorbereiding en organisatie om de aandacht vast te houden en toch geconcentreerd te blijven.

Heb je binnenkort een verkoopsgesprek op afstand? Hoe organiseert u deze virtuele vergadering? Hoe kunt u de verschillende momenten van deze ontmoeting in de juiste volgorde plaatsen om uw prestaties te optimaliseren en zelfs uw conversie tijdens uw contacten te verbeteren?

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2091NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • U hebt een efficiënte structuur voor een zakelijk gesprek op afstand verworven
  • U hebt de formulering van een SMART doelstelling toegepast
  • U hebt uw zakelijke impact op afstand verbeterd

Public cible

Verkopers die de voorbereiding van hun virtuele vergaderingen willen verbeteren om hun verkoopeffectiviteit op afstand aanzienlijk te verhogen

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 (3 h) : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Face-to-face verkoopgesprekken te hebben gevoerd en kennis van de basistechnieken inzake verkoop

Aperçu du programme

  • Een "pre-sessie" zelfstudie gedeelte

U leert, in uw eigen tempo, enkele theorie en oefeningen (duur: 1u30 tot 2u max)

 

  • Online-klas

We bespreken de ijkpunten en de concrete situaties waarmee u geconfronteerd wordt (duur: 3u)

 

Structurering van het gesprek:

  • voorbereidingsfasen - fasen van het gesprek zelf (opstart, SMART doelstelling, ontdekkingsfase,argumentatiefase en behandeling van bezwaren,afsluiting)
  • opvolgingsfasen
  • tijdsbeheer

 

Het scripten van sequenties:

  • wat asynchroon kan worden verzonden en voorbereid
  • de sequenties van een virtuele vergadering

 

Het technisch beheervan de verkoop op afstand:

  • De tools
  • De timing
  • De interacties

 

  • Een zelfstudie "post-sessie" deel

Dit deel zal u helpen uw nieuwe kennis om te zetten in een concreet actieplan (duur: 1 uur)