background section

Hoe organiseer ik de onboarding van mijn klant?

Een vlotte onboarding is een krachtig instrument om klanten te fideliseren. Klanten die je website voor het eerst bezoeken zullen extra gemotiveerd zijn om terug te keren als hun onboarding vlot en aangenaam is verlopen. Dankzij deze ervaring leg je de basis voor een duurzame relatie met je klant. Onboarding is het geheel van handelingen die een nieuwe bezoeker doet tussen zijn eerste bezoek op je site en het moment waarop hij een regelmatige gebruiker wordt. Een goed georganiseerde onboarding zal de fidelisering en de tevredenheid van je klant versterken. Onderschat nooit het belang van een eerste indruk en de mond aan mond reclame die erop volgt. Na deze opleiding zal je bedrijf zijn cost to serve (de klant autonoom maken) en zijn time to serve verkorten en zijn conversie- en retentieratio verhogen.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2300NOC

Résultats à l’issue de cette formation

In deze opleiding komen volgende items aan bod:

  • Wat is onboarding?
  • Hoe brengt u uw klanten onboarding in kaart?
  • Hoe potentiële wrijvingspunten definiëren en erop anticiperen?
  • Hoe kunt u uw klantenonboarding aantrekkelijk maken?
  • Hoe maak je je klanten onboarding productief?

Public cible

Digitale marketeers en marketing managers/zaakvoerders van KMO’s.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Er is geen specifieke voorkennis vereist. De opleiding “ Hoe haal ik meer conversie uit mijn website?” is wel een uitstekende basis.

Aperçu du programme

Deel 1 : Vooraf (autonoom online leermoment)

  • Wat is de onboarding van een klant ?
  • De mapping
    • Hoe voorkom je wrijvingsmomenten, frustraties, onrust.. ?
    • Hoe maak ik dit proces productief ?
    • Hoe maak ik onboarding atrractief?
  • Tools en templates voor de brainstorm met Figjam
    • Een gebruikersaccount Figjam aanmaken voor de live online klas.
  • De contactmomenten

 

Deel 2 : Online klas

  • De doelstellingen en de invalshoek van je onboarding definiëren
  • De mapping ontwerpen met een virtueel klasbord.
  • Rollenspellen

 

Deel 3 : Na (autonoom online leermoment)

  • Extra leermateriaal, tips en nuttige links.