background section

Hoe organiseer ik mijn tijd en digitaal boekhoudwerk?

U wilt uw boekhoudkundige taken beter te kunnen uitvoeren, maar u merkt dat het digitale en tijdsaspect u parten speelt. U wenst uw boekhoudkundige programma’s beter onder te knie te krijgen door beter te begrijpen hoe ze werken. U wenst te weten welke taken u mogelijks zou kunnen automatiseren.

U wenst zelf een eerste poging te kunnen ondernemen bij het uitzoeken van een boekhoudkundig probleem in uw programma om zo tijd te besparen. U wenst vlotter en efficiënter te communiceren met uw interne of externe ICT partner bij het oplossen van een probleem m.b.t. uw boekhoudprogramma’s. Aarzel niet langer en schrijf u direct in voor onze training.

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2264NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Uw tijd analyseren die u aan verschillende boekhoudkundige taken besteedt
  • Kritisch kijken naar tijds-efficiënte boekhoudtaken en sunk cost.
  • De markt verkennen welke taken u zou kunnen automatiseren
  • Administratieve en boekhoudsoftware beter begrijpen door hun werking abstract te analyseren.
  • Tools en tricks delen om een aantal dagdagelijkse taken makkelijker te laten verlopen.
  • Efficiënt en constructief communiceren met uw interne en externe ICT partner

Public cible

  • Zaakvoerder, interne controller, intern accountant
  • Financieel medewerker, administratief medewerker
  • Debiteurenbeheerder of crediteuren beheerder
  • Ieder profiel dat in contact komt met administratieve of boekhoudsoftware

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

Étape 1
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Étape 2 (3 h) : classe en ligne
Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

Étape 3
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Deel 1 (autonoom leermoment max. 1,5u):

  • Kennismaking de concepten software en hardware
  • Verkenning van de marktsituatie van administratieve en boekhoudkundige software

 

Deel 2 (online klas 3u):

  • Standaard onderdelen m.b.t. administratie software en boekhoudpakketten.
  • Uitwisseling van praktische dagdagelijkse tools en tricks om het werk aangenamer te maken, waaronder maar niet beperkt tot: outlook, screenshots, gratis tools, office basics.
  • Praktische organisatie tips om het werk te organiseren en enkele courante timemanagement filosofieën.
  • Praktische oefeningen om efficiënter problemen te communiceren met uw ICT partner.

 

Deel 3 (autonoom leermoment max. 1,5u):

  • Individuele oefeningen die de validatie van verworven vaardigheden mogelijk maken