background section

Hoe overtuig ik in 10 minuten in de interim-sector?

Als uitzendconsulent ontmoet je voortdurend nieuwe uitzendkrachten of klanten. Is het soms een uitdaging om hen te overtuigen om met jou samen te werken? Dan is deze opleiding iets voor jou!

De competentie 'overtuigen' is heel erg belangrijk in je beroep binnen een uitzend- of selectiekantoor. Het kan gaan om het overtuigen van een uitzendkracht om een opdracht te aanvaarden die afwijkt van de verhoopte taak of hem een opleiding voor te stellen. Anderzijds kan het ook gaan om een klant ertoe aan te zetten samen te werken met een uitzendkracht die niet aan al zijn criteria voldoet of om een prospect te overtuigen beroep te doen op uitzendarbeid. In je dagdagelijkse job doe je veel beroep op uw overtuigingskracht. Tijdens deze opleiding maak je kennis met de basiskennis rond 'overtuigen', met oefeningen en oefensituaties.

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2046NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Je kent de essentiële stappen van een overtuigingsgesprek
  • Je scherpt je luistervaardigheid aan zodat je beter kan identificeren wat je klant belangrijk vindt
  • Je bouwt een argumentatie op die rekening houdt met de behoeften van je klant

Public cible

Uitzendconsulenten en kantoorverantwoordelijken.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Het doel van de opleiding bestaat erin uitzendconsulenten voor te bereiden op verschillende situaties waarin ze hun gesprekspartner (een klant, een kandidaat of een uitzendkracht) moeten overtuigen.

 

  • Inzicht hebben in het verkoopproces (van voorbereiding tot opvolging)
  • Luisteren en de juiste vragen stellen om de behoeften van je gesprekspartner te identificeren
  • De aankoopredenen van je klant begrijpen om je argumentatie aan te passen en zo je klant beter te kunnen overtuigen
  • Verschillende theoretische concepten in de praktijk brengen in het licht van concrete casussen uit de uitzendsector:
    • een kandidaat overtuigen om een opdracht aan te nemen
    • een uitzendkracht overtuigen om een opleiding te volgen
    • een bedrijf overtuigen om te werken met een uitzendkracht die niet volledig beantwoordt aan het gezochte profiel
    • een prospect overtuigen om te werken met uitzendkrachten of via jouw kantoor in het bijzonder

 

Misschien interesseren de volgende opleidingen je ook: