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Hoe pas ik mijn salespitch aan in functie van de klant?

Een krachtige pitch kan deuren openen. Hoe gerichter je boodschap hoe groter de kans op een echt contact met je prospect of klant. In deze opleiding ga je aan de slag met het ontwerpen van je eigen professionele verhaal. Je leert op een kernachtige manier jezelf en je bedrijf voor te stellen terwijl je rekening houdt met de specifieke situatie waarin je je bevindt.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2108NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Inzien dat een pitch geen loutere beschrijving is van je activiteiten maar vooral een manier om een dialoog te initiëren.
  • In enkele seconden je product/dienst duidelijk maken.
  • De noodzakelijke basiselementen van een pitch.
  • Hoe pas je je pitch aan in functie van de context, de prospect en het communicatiekanaal.

Public cible

Je bent junior of senior sales of commercieel medewerker in binnen- of buitendienst.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Geen specifieke voorkennis vereist.

Aperçu du programme

Deel 1: voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Korte video van klassieke sales pitch. Wat kan er beter?
  • Gooi je beperkende overtuigingen rond pitching overboord.
  • Wat is wel en wat is geen pitch?
  • De kwaliteiten van een goede pitch.
  • Het doel van een pitch.
  • De elementen van een pitch.

 

Deel 2: online-klas

  • Interactieve plenaire sessie, praktische oefeningen, rollenspelen, uitwisselen van ervaringen tussen deelnemers.
  • Break-out rooms met pitch oefeningen.
  • Mentimeter met input over de verschillende pitch onderdelen.
  • Pitch aanpassing aan verschillende klanten, domeinen en situaties.
  • Hoe maak je een pitch met nog meer impact?

 

Deel 3: na de sessie (autonoom leermoment)

  • Je ontvangt de presentatie.
  • De Mentimeter pitches worden gedeeld met alle deelnemers.