background section

Hoe verkoop ik meer door krachtige vragen te stellen?

Hoe bouw je een vertrouwensband op met je klant? Eén antwoord: door aandachtig te luisteren. Je stelt niet je product of je diensten centraal maar je geeft integendeel full focus aan de noden van je klant. Een juiste vraagtechniek staat daarbij centraal. Stel de juiste vragen en je komt al snel te weten wat je klant écht nodig heeft. Kortom in deze opleiding leer je de basistechnieken van het verkoopsgesprek.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2104NOC

Résultats à l’issue de cette formation

In deze interactieve workshop leer je welke vragen je kan stellen om te begrijpen wat je klant écht wil, hoe je doorvraagt en aangeeft dat je actief luistert. Een goede vraagstelling is de beste basis voor het onderhandelingsproces. 

  • Hoe toon je dat je actief luistert?
  • Gerichte open vragen
  • Gestructureerde vragen
  • Luisteren - Samenvatten – doorvragen tot op detailniveau
  • Rationele en emotionele koopmotieven achterhalen 

 

Public cible

Je bent junior of senior verkoper; commerciële medewerker binnen - buitendienst.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 (3 h) : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Geen specifieke voorkennis vereist.

Aperçu du programme

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Nadenken je verwachtingen van deze opleiding
  • Whitepaper lezen over krachtige vragen en de impact ervan
  • Demofilmpje bekijken van krachtige vragen

 

Deel 2: Online-klas

  • Via interactieve plenaire sessies, praktische oefeningen, het delen van ervaringen en beste praktijken.
  • Wat is actief luisteren en wat is het niet?
  • Methodes om je actief luisteren te bevorderen.
  • Wat zijn krachtige vragen, hoe vraag je door en hoe zorg je voor een meerwaarde voor je klant?
  • Hoe omzeil je op een krachtige en proactieve manier tegenwerpingen?

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Je krijgt een groot aantal voorbeelden van vragen
  • Stel je eigen krachtige vragenlijst samen en experimenteer hiermee tijdens je sales gesprekken