background section

Hoe voer ik een commerciëel, klantgericht telefoongesprek?

Klanten binnenhalen is slechts 1 stap in een duurzame klantenrelatie. Het klantencontact onderhouden en de klant het gevoel geven dat hij wordt begrepen en geholpen is niet te onderschatte andere stap. Commerciële binnendienstmedewerkers bepalen, vaak onbewust, mee of een klant blijft of de concurrentie gaat opzoeken. Tijdens deze opleiding word je je bewust van de impact die je hebt op het gedrag van de klant en hoe je een duurzame samenwerking kan ondersteunen door klantgericht te telefoneren.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2242NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Wat is klantgerichtheid en hoe pas je dit toe?
  • Bewust worden van de impact dat het contact met de binnendienstmedewerker heeft op de samenwerking voor de klant.
  • Het gedrag van de klant positief te beïnvloeden door het eigen gedrag aan te passen.
  • Wat de meerwaarde is van actief luisteren aan de telefoon en hoe je dit doet.

Public cible

Elke werknemer die telefonisch klantencontact heeft.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 (3 h) : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

  • Vooraf (autonoom online leermoment)

Aan de hand van een introductiefilmpje en via wat achtergrondinformatie nemen we je mee in het thema over klantgerichtheid. We schotelen je enkele situaties voor en laten je zelf inschatten of deze voor jou al dan niet klantgericht overkomen.

 

  • Online sessie

Tijdens de online klas gaan we aan de slag met jullie casussen en vragen en oefenen we in. We pakken dit heel praktisch en interactief aan en geven je tools om zo klantgericht mogelijk te telefoneren.

 

  • Na (autonoom online leermoment)

We vatten de aangeleerde tips nog eens samen, en nodigen je uit om te reflecteren wat je al in de praktijk hebt toegepast en wat je nog dient te verbeteren. Uiteraard vragen we je ook om na te denken hoe je deze positieve verandering wilt aanpakken.