background section

Hoe zorg ik voor een betere match tussen klant en huishoudhulp?

Een sterke band met jouw klanten en huishoudhulpen is belangrijk. Als je daarin investeert, leidt dit tot betere communicatie, meer onderling begrip en het beter navolgen van de veiligheidsvoorschriften.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2042NOC

Résultats à l’issue de cette formation

In deze opleiding leer je in gesprek gaan met verschillende types klanten en huishoudhulpen. Elk type heeft een bepaalde stijl en zaken die hij/zij belangrijk vindt. Hoe meer je je eigen communicatiestijl daarop afstemt, hoe beter je kan communiceren met die klant of huishoudhulp. Op die manier kan je bijvoorbeeld ook een betere match maken tussen klanten en huishoudhulpen of kan je samen beter een oplossing zoeken bij problemen.

Een voorbeeld in deze Corona-tijden: sommige klanten zijn bang, werken nog van thuis uit of hebben financiële bedenkingen, … Allemaal redenen om de huishoudhulp nog niet direct te laten opstarten. Hoe kan je in communicatie gaan met de klant hierover? Hoe pas je je communicatiestijl aan aan de klant in kwestie? Hoe pak je het gesprek aan om je klant meer te laten meedenken? Ook op je communicatie met huishoudhulpen is dit van toepassing.

 

  • Je kan weerstanden van jezelf, de klant en de huishoudhulp omdenken naar kracht of opportuniteit.
  • Je kan je communicatie aanpassen aan de specifieke eigenschappen van de klant of de huishoudhulp.
  • Je kan aan klantenbinding doen op een zelfzekere en constructieve wijze

Public cible

Je bent consulent of leidinggevende in de dienstenchequesector. Je wilt een betere communicatie bereiken met je klanten en huishoudhulpen, je empathische skills verhogen en je wilt verder gaan dan enkel planningen maken.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

Étape 1
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Étape 2 (3 h) : classe en ligne
Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

Étape 3
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

In het online voortraject maak je al kennis met het onderwerp via een paar oefeningen, filmpjes, etc.

 

In de interactieve Zoom sessie (3u) ga je aan de slag met volgende onderwerpen:

 

  • Situering wie is mijn klant en huishoudhulp? Wat wensen zij?
  • Kaderen verschillende communicatiestijlen.
  • Weerstand omdenken naar kracht van consulent, klant en huishoudhulp (achter elke neen schuilt een ja met een andere behoefte). Je leert de principes van positief omdenken.
  • Je eigen (telefonische) scripts uitwerken tot een bruikbare methodiek in het communiceren met de klanten en huishoudhulpen.
  • Korte opdracht om mee te nemen.

 

Na de opleiding ontvangt de cursist de presentatie met alle nuttige info over het geleerde en er zal ook de mogelijkheid zijn om vragen terug te koppelen