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Hoe zorg ik voor een betere match tussen klant en huishoudhulp?

Een sterke band met jouw klanten en huishoudhulpen is belangrijk. Als je daarin investeert, leidt dit tot betere communicatie, meer onderling begrip en het beter navolgen van de veiligheidsvoorschriften.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Je veux suivre cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2042NOC

Résultats à l’issue de cette formation

In deze opleiding leer je in gesprek gaan met verschillende types klanten en huishoudhulpen. Elk type heeft een bepaalde stijl en zaken die hij/zij belangrijk vindt. Hoe meer je je eigen communicatiestijl daarop afstemt, hoe beter je kan communiceren met die klant of huishoudhulp. Op die manier kan je bijvoorbeeld ook een betere match maken tussen klanten en huishoudhulpen of kan je samen beter een oplossing zoeken bij problemen.

Een voorbeeld in deze Corona-tijden: sommige klanten zijn bang, werken nog van thuis uit of hebben financiële bedenkingen, … Allemaal redenen om de huishoudhulp nog niet direct te laten opstarten. Hoe kan je in communicatie gaan met de klant hierover? Hoe pas je je communicatiestijl aan aan de klant in kwestie? Hoe pak je het gesprek aan om je klant meer te laten meedenken? Ook op je communicatie met huishoudhulpen is dit van toepassing.

 

  • Je kan weerstanden van jezelf, de klant en de huishoudhulp omdenken naar kracht of opportuniteit.
  • Je kan je communicatie aanpassen aan de specifieke eigenschappen van de klant of de huishoudhulp.
  • Je kan aan klantenbinding doen op een zelfzekere en constructieve wijze

Public cible

Je bent consulent of leidinggevende in de dienstenchequesector. Je wilt een betere communicatie bereiken met je klanten en huishoudhulpen, je empathische skills verhogen en je wilt verder gaan dan enkel planningen maken.

Val je onder het paritair comité 337? Dan kan je uitzonderlijk ook deelnemen aan deze opleiding, dankzij onze samenwerking met Vorm DC in het kader van het werkbaarheidsfonds. Hoe? Maak je MyCevora-account aan en schrijf je in!

Méthode: Classe en ligne

Une classe en ligne est une formation en groupe que vous suivez depuis votre ordinateur, avec une préparation obligatoire avant (en ligne) et un suivi obligatoire après (également en ligne). Votre point de départ, c'est Karibu, notre plateforme d'apprentissage en ligne.

  1. Préparation (2 heures maximum)
    La préparation se fait en ligne et à votre propre rythme.
    C’est une étape essentielle et obligatoire : vous êtes obligé de faire votre préparation avant le début de la classe en présentiel, afin d’optimiser les conditions dans lesquelles vous arriverez à votre formation. Elle consiste en quelques activités comme des exercices, des questions de quiz, des vidéos ou encore des questions de réflexion.
  2. Classe en ligne (3 heures)
    Pendant le cours, tous les participants se retrouvent en ligne en même temps, via l'outil Zoom. Tout le monde peut se voir et s'entendre. Cela favorise l'interaction, les conversations, et la collaboration, afin que vous puissiez également apprendre des autres. En général, le groupe est composé de six à douze participants.
    Vous vous inquiétez pour votre confidentialité ? Lisez pourquoi nous faisons confiance à Zoom comme outil de formation dans notre FAQ.
  3. Suivi (2 heures maximum)
    Le suivi est également obligatoire. Il se fait de nouveau en ligne et à votre propre rythme.
    L'objectif ? Augmenter l'impact de votre formation, faire en sorte que vous développiez toutes vos nouvelles compétences et connaissances. Cela peut prendre, par exemple, les formes suivantes : la préparation d'un plan d'action, des questions de quiz, des lectures supplémentaires ou des conseils hebdomadaires dans votre boîte e-mail.

Aperçu du programme

In het online voortraject maak je al kennis met het onderwerp via een paar oefeningen, filmpjes, etc. In de interactieve Zoom sessie (3u) ga je aan de slag met volgende onderwerpen:

 

  • Situering wie is mijn klant en huishoudhulp? Wat wensen zij?
  • Kaderen verschillende communicatiestijlen.
  • Weerstand omdenken naar kracht van consulent, klant en huishoudhulp (achter elke neen schuilt een ja met een andere behoefte). Je leert de principes van positief omdenken.
  • Je eigen (telefonische) scripts uitwerken tot een bruikbare methodiek in het communiceren met de klanten en huishoudhulpen.
  • Korte opdracht om mee te nemen.

 

Na de opleiding ontvangt de cursist de presentatie met alle nuttige info over het geleerde en er zal ook de mogelijkheid zijn om vragen terug te koppelen