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Leadership: hoe pas ik me aan de profielen van mijn medewerkers aan?

Je leidt een team van verschillende mensen? Fantastisch! Een team, dat is een verscheidenheid aan profielen. Om de productiviteit van je team te optimaliseren, pas je je leiderschapsstijl best aan de verschillende profielen aan: zo zal je het welbevinden van je medewerkers verhogen, en dus ook hun prestaties.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2000NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Het profiel van mijn medewerkers bepalen (situationeel leiderschap) en hun motivatiedrijfveren.
  • Mijn leiderschapsstijl bepalen.
  • De te ondernemen acties bepalen voor een efficiënter leiderschap voor mijn team.

Public cible

Je staat (binnenkort) aan het hoofd van een team.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 (3 h) : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Voor de sessie

  • Zelfstudie (1u30-2u) ­
  • Wat is situationeel leiderschap?
    • Persoonlijkheidstest: mijn stijl van situationeel leiderschap
    • Case voorbereiden

 

Livesessie (3u)

  • Het profiel van een medewerker kunnen bepalen
  • Verbetering van voorbereide cases: bespreking & oplossing
  • Gedemotiveerde medewerkers begeleiden
    • Behoeften van de medewerkers
    • Meegemaakte situaties (voorbeelden)
    • Oplossingen

  • Mijn profiel in de hoedanigheid van situationele leider 
    • Mijn gewoonlijke stijl 
    • Mijn pistes voor vooruitgang

  • Inleiding tot het actieplan

 

Na de livesessie

  • Zelfstudie (1u-1u30)
  • Actieplan: het situationeel leiderschap toepassen in de praktijk
  • Analyse van mijn team
    • Mijn analyse
    • Conclusie: mijn prioriteiten