background section

Leer LinkedIn kennen: de basics voor jouw digitaal visitekaartje en netwerkmogelijkheden

LinkedIn is niet meer weg te denken als basis-tool in het professionele leven. Zowel als verkoper, maar evengoed om nieuwe medewerkers aan te trekken, is een online professioneel visitekaartje onontbeerlijk. En belangrijk daarbij is dat je online uitstraling geloofwaardig is, m.a.w dat je branding coherent is.

Wil jij je LinkedIn profiel nog eens grondig onder de loep nemen? In deze opleiding helpen we je je profiel te optimaliseren tot die helemaal klaar staat om nieuwe klanten en medewerkers aan te trekken en warm te maken. We bekijken de basics van een persoonlijk profiel alsook de bedrijfspagina en leren ook de mogelijkheden om je netwerk in kaart te brengen & te verzilveren via aantrekkelijke posts.

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2303NOC

Résultats à l’issue de cette formation

In deze interactieve workshop leer je wat de basis elementen zijn voor een professionele uitstraling op je eigen LinkedIn profiel en je bedrijfspagina. Je leert je profiel aantrekkelijk te maken, en vooral welke informatie je kan delen om gezien te worden.

 

  • Visueel: profielfoto, achtergrondafbeelding
  • Een opvallende kopregel
  • Samenvatting van je missie, motivatie en vaardigheden
  • Delen van je profiel met een breder netwerk
  • Een persoonlijke url aanmaken om hoger te scoren in zoekmotoren
  • Hoe post ik een bericht? Op welk moment?
  • Wat leer ik uit de statistieken van LinkedIn?
  • Wat is het verschil tussen een persoonlijk profiel en een bedrijfspagina?
  • Hoe kan ik de basis leggen voor mijn professioneel LinkedIn netwerk?

Public cible

Je bent verkoper, commercieel medewerker of actief in HR en je wilt LinkedIn inzetten om te prospecteren (klanten en/of medewerkers), je personal brand en bedrijfsmerk in de markt zetten.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

En ligneÉtape 1
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Classe en ligneÉtape 2 : classe en ligne
Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

En ligneÉtape 3
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Er is geen vereiste voorkennis gevraagd om deze opleiding te kunnen volgen. Belangrijk is dat je een persoonlijk LinkedIn profiel hebt aangemaakt. Als je (nog) geen bedrijfspagina hebt, is dit niet erg.

Aperçu du programme

Vooraf (autonoom online leermoment)

  • Je maakt een persoonlijk LinkedIn profiel aan.
  • De bouwstenen van een professionele uitstraling op jouw persoonlijk LinkedIn profiel (tekstueel en visueel).
  • Een programma om aantrekkelijke visuals te maken.

 

Online klas

In deze interactieve zoomsessie gaan je met je online profiel praktisch aan de slag. Je krijgt praktische oefeningen en leert van je mede-cursisiten. Aan het einde van deze sessie weet je hoe je een aantrekkelijk profiel en bedrijfspagina maakt op LinkedIn.

  • Wat is het verschil tussen een persoonlijk profiel en een bedrijfspagina?
  • Wat en hoe te posten?
  • Hoe en met wie connecteren?
  • Updates en statistieken
  • LinkedIn groepen
  • Persoonlijk actieplan

 

Na (autonoom online leermoment)

  • Je brengt je profiel optimaal in orde (zowel je persoonlijk profiel als je bedrijfsprofiel).
  • Je maakt je lid van relevante LinkedIn groepen.
  • Je start met je netwerk uit te breiden door het leggen van connecties.
  • Je start met posten en in interactie gaan via posts van anderen.