background section

Leadership op afstand: de verbinding en communicatie met mijn team verbeteren

Aangezien de werkgewoonten de laatste jaren veranderd zijn, is niet iedereen van je team altijd aanwezig op de werkvloer. Je moet je team in die nieuwe realiteit anders leiden. In deze nieuwe werkomstandigheden is de communicatie binnen het team niet altijd optimaal en is de verbinding tussen jou en je medewerkers misschien niet meer zo sterk.

Welke tools kan je gebruiken om die communicatie te verbeteren? Hoe kan je je aanpassen aan de verschillende communicatiestijlen in een context van leidinggeven op afstand? Wat kan je zo snel mogelijk invoeren om verder te bouwen op wat er al is?

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2002NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Je identificeert de verschillende soorten communicatie om een team te leiden op afstand.
  • Je gebruikt de gepaste kanalen en tools om te communiceren.
  • Je leert de verschillende communicatieprofielen van medewerkers herkennen en je eraan aanpassen om de verbinding op afstand te bevorderen.
  • Je stelt, op basis van wat je geleerd hebt, een actieplan op om de uitdagingen op het vlak van leidinggeven op afstand binnen jouw team aan te gaan.

 

Als je nog op zoekt naar een manier om een hybride teamkader op te stellen, raden wij volgende opleiding aan: Hybride team management: creëer een effectieve en stimulerende werkomgeving

Public cible

  • Je bent manager of teamverantwoordelijke in een hybride of afstandswerkomgeving.
  • Je wilt de communicatie binnen je team optimaliseren.
  • Je wilt een betere verbinding met je team tot stand brengen.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Stap 1 (ongeveer 60 min)

  • Uitdagingen van leadership op afstand in de nieuwe werkcontext (NWOW)
  • Structureren van je teams communicatiekader (communicatiesoorten, gepaste kanalen)
  • De verschillende telewerkerprofielen (naar het DISC-model)

 

Stap 2: online-klas (3u)

  • Hoe je persoonlijke uitdagingen beantwoorden
  • Communicatie, verbinding, tools: concrete toepassing op jouw situatie
  • Uitwerken persoonlijk actieplan

 

Stap 3 (ongeveer 60 min)

  • Efficiënter en dynamischer online vergaderen
  • Finaliseren persoonlijk actieplan