background section

Leadership op afstand: de verbinding en communicatie met mijn team verbeteren

Aangezien de werkgewoonten de laatste jaren veranderd zijn, is niet iedereen van je team altijd aanwezig op de werkvloer. Je moest je team anders leiden op basis van die nieuwe realiteit. In die nieuwe werkomstandigheden is de communicatie binnen het team niet altijd optimaal en is de connectie tussen jou en je medewerkers misschien niet meer zo sterk.

Welke tools kan ik gebruiken om die communicatie te verbeteren? Hoe kan ik me aanpassen aan de verschillende communicatiestijlen in een context van leidinggeven op afstand? Wat kan ik zo snel mogelijk invoeren om verder te bouwen op wat er al is?

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2002NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • de verschillende communicatietypes herkennen in het kader van teammanagement op afstand;
  • kanalen en tools gebruiken die communicatie en connectie op afstand bevorderen;
  • de verschillende communicatieprofielen van medewerkers herkennen en je eraan aanpassen om de connectie op afstand te bevorderen;
  • een actieplan opstellen op basis van wat je geleerd hebt om de uitdagingen aan te gaan die er in jouw team zijn op het vlak van leidinggeven op afstand.

 

Als u nog op zoek bent naar een manier om een hybride teamkader te organiseren, kunt u kiezen voor de volgende opleiding: Hybride team management: creëer een effectieve en stimulerende werkomgeving

Public cible

Je bent manager of leidt een team dat op afstand of hybride werkt

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 (3 h) : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Connaissances préalables requises

Als je nog zoekt hoe je een kader kan creëren om je team op een vlotte manier hybride te laten werken, is deze opleiding een goede keuze:

Aperçu du programme

Deel 1: online modules

  • Bedrijfscontext en impact van verandering
  • Communicatie
  • Prestaties

 

Deel 2: online les

  • Moeilijkheden op het terrein en mogelijkheden
  • Nuttige communicatietools
  • De verschillende communicatieprofielen van medewerkers en de impact op het leidinggeven op afstand
  • Mijn actieplan

 

Deel 3: online module

  • Opvolging van het actieplan