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Marketing en artificiële intelligentie: een introductie

In deze opleiding gaan we na hoe je Artificiële Intelligentie (AI) kan inzetten in je marketing activiteiten. Artificiële intelligentie bootst de menselijke intelligentie na op basis van algoritmes. Daardoor kunnen computers denken en handelen zoals mensen. Waarom zouden we AI integreren in onze marketing? De reden is heel eenvoudig: het zal je een hoop werk besparen ! Artificiële intelligentie (AI) wordt reeds breed toegepast in digitale marketing. Slimme computers bepalen vandaag het surfgedrag en aankoopgedrag van de consument. Ontdek de voordelen van artificiële intelligentie voor jou en je klant in deze online workshop.
Nos formations ne vous coûteront rien.
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  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2301NOC

Résultats à l’issue de cette formation

De verschillende functionaliteiten van AI leren kennen :

  • Wat is artificiële intelligentie en in welke domeinen wordt ze gebruikt?
  • Hoe integreert marketing artificiële intelligentie?
  • Hoe kunnen we de klantenervaring en het contact met klanten verbeteren dankzij AI?
  • Wat is hyper-personalisatie ? Wat is Data Marketing ?
  • Wat kunnen we automatiseren en optimiseren dankzij AI ?
  • Welke AI tools kunnen je helpen om je marketing te verbeteren?

 

Overzicht van bestaande technologieën :

  • Creatie van geschreven en visuele content
  • Het maken van analyses
  • Het voorspellen van trends
  • Natural Language Processing (NLP).

Public cible

Digitale marketeers, marketing verantwoordelijken en zaakvoerders van KMO’s.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 (3 h) : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

  • Introductie: Wat is AI?
    • In welke domeinen wordt AI toegepast?
    • Voordelen en beperkingen van AI.

  • Hyper-personalisatie en data marketing
    • Wat is hyper-personalisatie?
    • Definitie van data marketing.
    • Data verzamelen en beheren.
    • Gegevens analyseren om fouten te vermijden en trends te voorspellen.
    • Quizz

  • AI ten dienste van de klantervaring
    • Chatbot en klantenrelatie.
    • Voice assistentie en voice search, een sales booster?
    • Nieuwe klantervaringen.

  • Automatiseren en optimiseren
    • Creatie (copywriting, illustraties, foto’s...)
    • Conversies
    • Publiciteitscampagnes

 

Deel 2: Online-klas

  • De toepassingen van AI in marketing
  • AI-marketing toepassen in je customer journey
  • AI-marketing tools ontdekken en gebruiken.

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

  • Aanvullende leerstof, tips en nuttige links.