background section

SEO basis: hoe kan ik hoger scoren in Google?

95% van je klanten begint zijn zoektocht naar je product of bedrijf in een zoekmachine. Je moet dus vooral bovenaan staan in deze zoekmachine als je in de aandacht van je doelgroep wil komen of als je leads wil genereren. Hoe krijg je je website in de topranking van zoekmotor Google? Daarvoor is kennis van SEO - of in het Nederlands ‘zoekmachine optimalisatie’ - een belangrijke factor. In deze opleiding leer je de basics van Search Engine Optimization.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Je veux suivre cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2095NOC

Résultats à l’issue de cette formation

  • Weten wat Google belemmert om je website op te nemen in de zoekresultaten. Hoe zorg je voor een technisch optimaal platform zodat Google ze gemakkelijk kan crawlen?

  • SEO teksten schrijven
    • Wat is van belang, waar, hoeveel?
    • 300 of 3000 woorden?
    • 1 pagina of meerdere pagina's?

  • Keyword research: onderzoek zoekwoorden en relevante onderwerpen om te verwerken in je copywriting.
  • Keyword mapping van keywords aan pagina’s.
  • Waar zoekwoorden integreren in de website.
  • Hoe werk je aan je autoriteit binnen Google? We spreken dan over Linkbuilding, met voorbeelden en strategieën.
  • Resultaten kunnen evalueren en bijsturen.

Public cible

Je bent marketeer, webbouwer, copywriter, communicatieverantwoordelijke.

Méthode: Classe en ligne

Une classe en ligne est une formation en groupe que vous suivez depuis votre ordinateur, avec une préparation obligatoire avant (en ligne) et un suivi obligatoire après (également en ligne). Votre point de départ, c'est Karibu, notre plateforme d'apprentissage en ligne.

  1. Préparation (2 heures maximum)
    La préparation se fait en ligne et à votre propre rythme.
    C’est une étape essentielle et obligatoire : vous êtes obligé de faire votre préparation avant le début de la classe en présentiel, afin d’optimiser les conditions dans lesquelles vous arriverez à votre formation. Elle consiste en quelques activités comme des exercices, des questions de quiz, des vidéos ou encore des questions de réflexion.
  2. Classe en ligne (3 heures)
    Pendant le cours, tous les participants se retrouvent en ligne en même temps, via l'outil Zoom. Tout le monde peut se voir et s'entendre. Cela favorise l'interaction, les conversations, et la collaboration, afin que vous puissiez également apprendre des autres. En général, le groupe est composé de six à douze participants.
    Vous vous inquiétez pour votre confidentialité ? Lisez pourquoi nous faisons confiance à Zoom comme outil de formation dans notre FAQ.
  3. Suivi (2 heures maximum)
    Le suivi est également obligatoire. Il se fait de nouveau en ligne et à votre propre rythme.
    L'objectif ? Augmenter l'impact de votre formation, faire en sorte que vous développiez toutes vos nouvelles compétences et connaissances. Cela peut prendre, par exemple, les formes suivantes : la préparation d'un plan d'action, des questions de quiz, des lectures supplémentaires ou des conseils hebdomadaires dans votre boîte e-mail.

Connaissances préalables requises

Voorkennis over SEO is niet vereist. Een eigen website om de kennis op toe te passen is uiteraard handig.

Aperçu du programme

Deel 1: Voor de sessie (autonoom leermoment)

Je wordt ondergedompeld in de wereld van organische SEO. In deze voorbereidende module leer je:

  • hoe een zoekmachine werkt,
  • waarom je zichtbaar moet zijn in zoekmachines,
  • be belangrijkste punten om je SEO te verbeteren,
  • hoe je SEO-niveau te beoordelen.

 

Deel 2: Online-klas

Door middel van praktische oefeningen, het delen van ervaringen en succesverhalen verdiepen we de volgende thema's:

  • hoe je relevantie, geloofwaardigheid, indexeerbaarheid en gebruiksvriendelijkheid van je website vergroot,
  • welke meetinstrumenten er zijn om je inspanningen te beoordelen en bij te sturen.

 

Deel 3: Na de sessie (autonoom leermoment)

Je beschikt over de nodige tools om de 4 belangrijkste criteria te verbeteren om je persoonlijk actieplan te ontwikkelen.