background section

Spoedcursus Functionele Analyse

Ondernemingen zijn complex en de uitdagingen waarmee ze te maken hebben, vaak nog complexer. Als deelnemer aan deze opleiding ben je op zoek naar een bewezen, gestandaardiseerde manier om IT-vereisten te identificeren, analyseren en implementeren. Je zoekt een set aan methoden en technieken om op het einde van de rit de best mogelijke implementatie van je IT-oplossing te verwezenlijken.
Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL 
  • Code de formation

    DL2153NOC

Résultats à l’issue de cette formation

Kennis

  • Kent de gestandaardiseerde aanpak voor een functionele analyse.
  • Leert het verschil tussen een business en functionele analyse.
  • Begrijpt de betekenis en waarde van functionele analyse principes, waaronder requirements identificatie, prioritisatie, user stories, data modelleren en meer.

 

Vaardigheden

  • Kan zijn/haar rol optimaal invullen in een functioneel analyse project.
  • Kan projecten op een agile manier beheren, waaronder Scrum en Kanban.
  • Kan IT-vereisten identificeren, beheren, prioritiseren en inschatten onder andere op basis van user stories, story maps en data modellen.
  • Beheerst verschillende functionele analyse technieken en weet die op in te zetten op de juiste situatie, waaronder:
    • Data modelleren met ERD,
    • UML,
    • User stories, 
    • Story maps,
    • Priorisatietechnieken zoals card sorting.

 

Attitudes

  • Wil verder bouwen aan de uitwerking van een gestandaardiseerd functioneel analyse proces.
  • Gelooft in de optimalisatie van workflow via bewezen agile principes.

Public cible

Je bent van heel dichtbij betrokken bij het functioneel analyse verhaal, om IT-oplossingen uit te werken die optimaal aansluiten bij de problemen of opportuniteiten van een organisatie. Jobs als functioneel analist, software architect of IT-manager zijn hier het meest gebruikelijk.

  • Je definieert IT-vereisten gekoppeld aan problemen in de organisatie, zoals slecht presterende IT of lage KPI’s.
  • Je kadert deze IT in de business analyse, waar het probleem initieel werd omschreven.
  • Je communiceert met betrokken stakeholders en verzamelt hun inzichten. Dit kunnen werknemers zijn van de betrokken applicatie, managers, strategisten, andere analisten, wetgevers en meer.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

En ligneÉtape 1
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

Classe en ligneÉtape 2 : classe en ligne
Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

En ligneÉtape 3
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Deze opleiding bestaat uit 2 sessies van een halve dag.

 

Voor

  • Vier soorten context: strategie, project, opdracht, manier van werken.
  • Het BA proces: begrijp de vraag, vind het probleem, ontwikkel de oplossing, implementeer de oplossing.
  • Begrijp de vraag en vind het probleem: technieken en methoden.

 

Tijdens

  • Toepassen van methoden en technieken voor stappen 1 en 2 in het BA proces (begrijp de vraag en vind het probleem).

 

Na 

  • Ontwikkel de oplossing en implementeer de oplossing: technieken en methoden.