background section

Verhoog je impact door een klantgerichte attitude

Organisaties zetten alles op alles om goed te doen voor hun klanten en tevredenheid bij klanten na te streven. Naast allerlei initiatieven op organisatieniveau (zoals het uittekenen van een customer journey, een klantgerichte strategie, missie en visie, tevredenheidsbevragingen, … ) kan ook iedere individuele medewerker een verschil maken door een klantgerichte attitude en aanpak.

Elk contact van een medewerker met de klant levert een klantenervaring op en is dus een moment dat er toe doet. In deze online opleiding ga je met concrete tips en oefeningen aan de slag.

Nos formations ne vous coûteront rien.
Découvrez pourquoi et à qui elles s'adressent.
  • Type de formation

    Classe en ligne

  • Durée de la formation

    0.5 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    DL2331NOC

Résultats à l’issue de cette formation

Bij klantgerichtheid staat de beleving van de klant centraal. De tevredenheid van een klant hangt af van de mate waarin aan verwachtingen en behoeften van klanten wordt voldaan met onze producten en dienstverlening.

 

Aan de hand van praktische voorbeelden leer je:

  • Hoe je de verwachtingen van je klant kan achterhalen.
  • Hoe je de verwachtingen kan managen.
  • Hoe je een tevreden en trouw klantenbestand opbouwt door een klantgerichte aanpak.
  • Wat klantgerichte communicatie is.
  • Hoe je klantgerichte gesprekken voert.
  • Hoe je moeilijke gesprekken voert.

Public cible

Alle medewerkers die in contact staan met (interne en externe) klanten en hun klantgerichtheid willen verhogen.

Méthode d'apprentissage: Classe en ligne

Vous suivez cette formation en ligne sur votre ordinateur. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

  • Étape 1

Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette première étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

  • Étape 2 : classe en ligne

Lors de cette étape, vous rencontrez les autres participant·es via Zoom. Votre groupe compte généralement 6 à 12 personnes. Tout le monde peut s’entendre et se voir, dans une optique de discussion, d’interaction et de collaboration. Ensemble, vous apprenez ainsi les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1.

  • Étape 3

Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Stap 1: autonoom leermoment

Via een korte vragenlijst kan je aangeven in welke situaties je met klanten omgaat. Jouw concrete cases en vragen zullen in de synchrone sessie aan bod komen. Aan de hand van een korte video vragen we je om al even stil te staan bij de manier waarom je met klantgerichtheid omgaat en hoe je zelf klantgerichtheid ervaart.

 

Stap 2: online-klas (3 uur)

  • We onderzoeken op een interactieve manier de begrippen klantgerichtheid en klantgerichte attitude.
  • We gaan aan de slag met jullie casussen, voorbeelden, vragen hieromtrent. Op die manier koppelen we theoretische inzichten onmiddellijk aan jouw praktijk.
  • We oefenen deelvaardigheden die kunnen helpen om klantgericht te communiceren: luisteren, verwachtingen bevragen en managen, empathie, grenzen stellen, oplossingen voorstellen, ...

 

Stap 3: autonoom leermoment

Op het leerplatform vind je nog een aantal concrete tips & tricks.