
Online marketing: hoe bepaal ik de juiste strategie?
Cette formation en exclusivité pour vos employés ? C'est possible !
- Type de formation
Formation en présentiel
- Durée de la formation
1 jour
- Suivez cette formation en :NL, FR
- Code de formation
CL2174NCL
Résultats à l’issue de cette formation
Een eerste diagnose stellen van je digitale marketing strategie op basis van:
- de basisprincipes marketing en de digitale toepassingen,
- de middelen en de tools,
- opportuniteiten met een toegevoegde waarde leren identificeren,
- een eerste reeks ideeën ter verbetering genereren.
Wij gebruiken vooral Digital Marketing Canvas als basis. Andere tools komen ook aan bod in functie van de behoefte. Digital Marketing Canvas wordt vaak gebruikt in workshops over design thinking om een situatie te analyseren en nieuwe ideeën te genereren. Deze tool is een echte referentie geworden in zijn domein met meer dan 130 vermeldingen in onderzoeksvelden.
Public cible
Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel
Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.
Étape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.
Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.
Étape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.
Étape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.
Aperçu du programme
- Deel 1: voortraject
Voorbereiding via autonoom leren op het Karibu leerplatform (2u maximum) In deze voorbereidende module laten we je alvast kennis maken met enkele items die in de klassikale les aanbod zullen komen.
- Deel 2: klassikale les (6 uren)
- De persona’s (we buigen ons over de analyse van een persona)
- Value Proposition (waarin bent u beter/anders dan uw concurrenten?)
- De concurrentie (wat zijn de alternatieven? hoe beheren zijn hun klanten? etc.)
- Merk en visie (hoe ben je herkenbaar? hoe integreren de producten zich in het merk ? etc.)
- Contactpunten en tools (hoe genereer je trafic ? beantwoordt de website aan huidige en toekomstige objectieven? etc.)
- Deel 3: natraject
Verankering en zelfstudie op het Karibu e-learning platform. Na de klassikale les krijg je een template waarmee je een roadmap kan samenstellen voor je persoonlijk digitaal marketing plan.