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RET: leer ontstressen door anders te denken

Wil jij anders naar stress situaties kijken en veel min-der stress ervaren?

Volgens Albert Ellis ontstaan problemen vooral door de manier waarop we aankijken tegen de gebeurtenissen die ons overkomen. Door bewust om te gaan met onze gedachten zijn wij in staat ons gedrag aan te passen. Dit leidt tot een rustigere gemoedstoestand.

Deze cognitieve gedragstechniek refereert naar de Rationeel-Emotieve Techniek (RET).

Choisissez votre session de formation

    • lu 11 mars '24
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Gent, Flandre-Orientale

    • lu 25 mars '24
      09:00 - 17:00
    • Complet. Choisissez une autre session ou inscrivez-vous à la liste d'attente.

    • Edegem, Anvers

    • je 25 avr '24
      09:00 - 17:00
    • Elewijt, Brabant flamand

    • lu 6 mai '24
      09:00 - 17:00
    • Berchem, Anvers

    • lu 13 mai '24
      09:00 - 17:00
    • Hasselt, Limbourg

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  • Type de formation

    Formation en présentiel

  • Durée de la formation

    1 jour

  • Suivez cette formation en :
    NL, FR 
  • Code de formation

    CL2229NCL

Résultats à l’issue de cette formation

  • Je ontdekt hoe je stress kan definiëren met de hulp van neurowetenschap
  • Je herkent je huidige signalen van stress
  • Je experimenteert de 8-stappen van de praktische RET om je stress te verminderen..
  • Je onderzoekt je gedachten met gerichte vragen.
  • Je ervaart hoe je anders, rustiger en productiever kan denken.
  • Je maakt een plan om deze methode toe te passen in het dagelijkse werk en leven

Public cible

Iedereen die een praktische denktechniek wil leren om stress te verminderen.

Méthode d'apprentissage: Formation en présentiel

Cette formation a lieu en classe avec d’autres participant·es sur place. Votre parcours comprend trois étapes complémentaires.

En ligneÉtape 1 : en ligne
Votre formation commence sur Karibu, notre plateforme d’apprentissage en ligne. Vous effectuez cette étape à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Attention : il est indispensable d’achever cette étape avant de poursuivre votre formation.

En présentielÉtape 2 : en classe
Cette étape consiste en une journée entière sur le lieu de formation en compagnie des autres participant·es. Ensemble, vous apprenez les un·es des autres, sur la base des connaissances acquises lors de l’étape 1. Le groupe se compose généralement de 6 à 12 participant·es.

En ligneÉtape 3 : en ligne
Cet apprentissage se déroule également sur Karibu, à votre rythme, où et quand vous le souhaitez.

Aperçu du programme

Stap 1: online (ongeveer 20 min)

  • Je ontdekt de 8-stappen van RET.
  • Vind je positieve slogan.

 

Stap 2: klassikaal (8 uur)

  • Je past de RET methode toe op jouw eigen situaties via interactie in groep.
  • Er worden nog aanvullende vraagstellingstechnieken en inzichten aangeboden.
  • De aanvullende vragen die helpen om de gedachten die de stress vergroten minder impactvol te maken.
  • Het aanleren van de techniek om dit meermaals toe te passen.

 

Stap 3: online (ongeveer 20 min)

  • Lesmateriaal
  • Aanvulling op stap “D”
  • Je krijgt nog meer inspirerend materiaal